تفاوت چاپ دیجیتال با افست

تفاوت چاپ دیجیتال با افست

تفاوت چاپ دیجیتال با افست

تفاوت چاپ دیجیتال با افست در این است که چاپ دیجیتال برای چاپ کوتاه مدت مناسب است (یعنی با شروع از یک نسخه تک به بالا) و چاپ افست برای چاپ با حجم بالا مناسب تر است یعنی در تیراژ بالا به صرفه تر می باشد.

هر دو مدل از انواع صنعت چاپ می باشد و محصولات چاپی مانند چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت ، چاپ بروشور ، چاپ سربرگ ، چاپ پاکت و … می کنند که از نظر کیفیت بسیار بالا و مناسب برای چاپ های حرفه ای و با کیفیت برای مشاغل مختلف می باشد. مهمترین فاکتورهایی که باعث می شوند مشتریان یکی از این موارد صنعت چاپ را انتخاب بکنند حجم پروژه های چاپی و نیاز هر پروژه می باشد.

تفاوت های دیگری که بین چاپ افست و دیجیتال وجود دارد قابلیت های رنگی و اندازه ورق که بین چاپ افست در مقابل چاپ دیجیتال وجود دارد. شما باید تفاوت این دو مورد رو دریابید و بسته به نیاز خود یکی از این موارد را انتخاب بکنید.

ما قصد داریم بطور کامل تفاوت چاپ دیجیتال با افست را بصورت مفید و کاربردی برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم برای شما مفید و سودمند باشد و بتوانید نهایت استفاده را از این مقاله تفاوت چاپ دیجیتال با افست به نتیجه مطلوبی برسید.

فن آوری های بکار رفته در چاپ افست در مقایسه با چاپ دیجیتال

تفاوت تکنولوژیکی بین چاپ افست در مقایسه با چاپ دیجیتال نحوه انتقال تصاویر به کاغذ می باشد. این تفاوت ها باعث می شود که بر صرفه اقتصادی کارکردن این ماشین آلات تأثیر می گذارد و این تفاوت ها سبب انتقال هزینه به مشتری می شود.

در چاپ افست از صفحات فلزی استفاده می کند که جوهر را روی یک کاغذ می چسباند. تنظیمات چاپ افست به طور کلی زمان بیشتری و پرهزینه تر از چاپ دیجیتال می باشد. صفحات فلزی به معنی این است که هر یک صفحه به ازای یک رنگ می باشد و توسط غلطک هایی جوهر را به کاغذ منتقل می کند. در صنعت چاپ مطبوعات این کار را برروی کاغذ های ضایعاتی انجام می دهند.

در چاپ دیجیتال از غلطک های الکترواستاتیک استفاده می شود تا تونر و یا همان جوهر را برروی کاغذ منتقل بکند. الکترواستاتیک در هر رنگ چاپ می کند که تونر را به شکل چگالی عمل می کند. سپس تونر روی ورق قرار می گیرد و سپس با استفاده از گرما بالا روی روی کاغذ قرار می گیرد.

در چاپ دیجیتال به راحتی می تواند یک برگه یا یک نسخه از یک جزوه با حداقل تنظیمات چاپ کرد. با این حال ، چاپ افست به مقدار قابل توجهی زمان و مواد تنظیم بیشتری نیاز دارد. جوهر و هر برگه ای که در چاپ افست بکار می رود در واقع گران تر از دستگاه چاپ دیجیتال است ، اما کاهش قیمت و به صرفه تر بودن چاپ افست در مقایسه با چاپ دیجیتال در صورتی به چشم می آید که بخش چاپ شما در حجم بالایی باشد.

برای اینکه برای شما به صرفه تمام بشود باید در چاپ افست حداقل تیراژ 1000 عدد در فرم های عمومی و در فرم های اختصاصی حداقل 10.000 هزار عدد باید درخواست سفارش چاپ بدهید. ما سعی میکنیم در این مقاله اشاره ای به تفاوت بین فرم عمومی و اختصاصی در چاپ افست می پردازیم.

فرم های عمومی به این شکل هستش که در یک شیت کنار کار شما چندین کار دیگه قرار میگیرید و باعث می شود هزینه های مربوط به فیلم و زینگ بین طرح های مختلف تقسیم بشود ولی در فرم های اختصاصی تمامی طرح های شما روی یک فیلم و زینگ قرار میگیرید و تمامی هزینه های مربوط به آن را خودتان باید تقبل بکنید که از لحاظ هزینه برای شما بیشتر تمام می شود ولی اختلاف رنگ در فرم های اختصاصی به حداقل می رسد.

امروزه اکثر مشاغلی که خدمات چاپی مکرر در حجم کم و سریع و مداوم دارند چاپ دیجیتال را انتخاب می کنند. از طرف دیگر ، مشاغلی که حجم زیادی چاپ می کنند و محتوای خود را تغییر نمی دهند ، غالباً چاپ افست را انتخاب می کنند.

در چاپ افست تنوع ، محدودیت سایز و محدودیت های بسیار کمتری وجود دارد به دلیل محدودیت هایی که در دستگاه های چاپ دیجیتال وجود دارد این محدودیت ها بیشتر می باشد.

تفاوت های رنگی

در چاپ افست کد رنگی آنها براساس CMYK می باشد و به دلیل وجود 4 تا رنگ اصلی در چاپ افست سبب دقت رنگ در بخش چاپ افست می باشد و همین موضوع شاید سبب بروز خطاهای بسیار زیادی بشود چون وقتی دقت رنگ در یک صنعت چاپ افزایش پیدا می کند اگر در هنگام طراحی و انتخاب رنگ دقتی صورت نگیرد سبب بروز خطا و اشکال می شود و اعتراضاتی ممکن است بعد از چاپ از سمت مشتری بروز بکند. شناخت کافی از تفاوت های کد رنگی CMYK در مقایسه با RGB بسیاری از مشکلات در این بخش را جبران می کند.

ولی در چاپ دیجیتال براساس کد رنگی RGB خدمات چاپی را انجام می دهد. در کد رنگی RGB سه رنگ اصلی در آن وجود دارد.در این سیستم چاپی رنگ ها بصورت اغراق آمیز نمایش داده می شود ال سی دی های گوشی و تلویزیون ها از این سیستم رنگی پیروی می کنند این سیستم رنگی بسیاری از ضعف های رنگی شما را به سبب اغراقی که در نمایش و سپس چاپ بروروی کاغذ به شما می دهد پوشش می دهد و شاید این سیستم چاپی برای بسیاری از افراد که شاید حوصله و وقت کافی برای توجه به انتخاب رنگ ندارند این سیستم چاپی بسیار توصیه می شود.

تعمیرات و نگهداری چاپ دیجیتال به سبب ارزان بودن قیمت تمام شده دستگاه های آن بسیار پایین تر از دستگاه های چاپ افست می باشد ولی این برای کسایی که قصد راه اندازی یکی از این صنعت را دارند اهمیت دارد ولی این قیمت بالای تعمیرات نگهداری دستگاه برای مشتری تفاوت قیمتی نخواهد نداشت.

ما سعی کردیم در این مقاله تفاوت چاپ دیجیتال با افست به تمامی مزایای چاپ دیجیتال و افست بپردازیم و شما به راحتی بتوانید با مطالعه تفاوت چاپ دیجیتال با افست بتوانید یک انتخاب درست و مفید برای مشاغل خود انجام بدهید و بتوانید بسیاری از خدمات چاپی خودتان از جمله مانند چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت ، چاپ بروشور ، چاپ سربرگ ، چاپ پاکت ، چاپ فاکتور و … را به هریک از این سیستم های چاپی واگذار بکنید.

اشتراک گذاری پست