نکات کلیدی در مورد فرآیند طراحی

نکات کلیدی در مورد فرآیند طراحی

نکات کلیدی در مورد فرآیند طراحی

خدمات طراحی گرافیک یک هنر ارزشمند است که همیشه در همه حرفه ها مورد نیاز و کاربردی می باشد.حرفه طراحی یک حرفه بسیار زیبا و جذاب و در عین حال به شدت کاربردی می باشد و اگر قصد یادگیری این حرفه را دارید ما شما را تحسین میکنیم و سعی خواهیم کرد در این راه شما را کمک بکنیم.

این مقاله نکات کلیدی در مورد فرآیند طراحی یک اصل اساسی را برای شما بیان میکند و اگر قصد شروع آموزش طراحی را خواهید داشت باید این مقاله نکات کلیدی در مورد فرآیند طراحی که بطور خلاصه قرار است بیان بکنیم تا پایان ما را همراهی بکنید.

یک طرح گرافیک قرار است تکمیل یک پروژه برای خودتان یا مشتری باشد نقشه راه برای رسیدن به آن طرح زیبا و جذاب بسیار مهم و با اهمیت می باشد.

مراحل فرایند طراحی

نکته اول ) طوفانی فکر کنید

شما یک ایده برای یک طراحی در ذهن دارید – یا شاید ندارید. در هر صورت باید طوفان فکری کنید که این اولین قدم در فرآیند طراحی است. طوفان فکر کردن یعنی نوت برداری از همه ایده هایتان. مهم نیست که آنها ایده های خوب یا بد هستند. داشتن ایده های مختلف در جلوی دید شما به شما این امکان را می دهد که یک مفهوم را محدود کنید و به مرحله بعدی فرآیند طراحی برسید. حتی اگر در ابتدا احساس می کنید گیر افتاده اید، برخی از بهترین ایده ها می تواند از یک جلسه طوفان فکری بیرون بیایند.

نکته دوم ) روند تحقیق و الهامات

زمانی که ایده ای را که می خواهید نقشه برداری کنید به سرانجام رساندید، گام بعدی شما این است که به اینترنت سربزنید و سبک های ایده خودتان را از نزدیک ببینید. به عکس ها و طرح های پرطرفدار نگاهی بیندازید تا به ایده نهایی خود نزدیک بشود. بسیاری از سایت های طراحی موجود در دنیا وجود دارد که شما می توانید از آنها در طراحی خود ایده بگیرید.

نکته سوم ) یک طراحی کلی بکنید

اکنون که آماده شروع کار بر روی طراحی هستید، به جای غواصی مستقیم، با یک طرح اولیه شروع کنید تا نحوه ساختار طراحی خود را برنامه ریزی کنید. برای هر پروژه طراحی از طراحی لوگو گرفته تا طراحی محصول و هر نوع پروژه ای در این بین ضروری است که شما یک طرح اولیه ای را بزنید و سپس این طرح اولیه خودتان را توسعه و به ایده برنامه ریزی خودتان برسید.

نکته چهارم ) تغییر ایجاد بکنید

وقتی چیزی برای مقایسه با آنها وجود دارد، می‌توانید راحت‌تر تعیین کنید که چه نوع طرح‌های رنگی یا طرح‌بندی به بهترین شکل به نظر می‌رسند. به همین دلیل ضروری است که چند تغییر در طراحی خود داشته باشید. توصیه می کنیم زیاده روی نکنید و در مجموع حداکثر 3 تغییر در طرح خود ایجاد بکنید چراکه تغییرات زیاد باعث دیرتر به نتیجه رسیدن می شود.

نکته پنجم ) بازخورد را در نظر بگیرید

هنگامی که احساس کردید طراحی خودتان را تمام کرده اید، به این معنی است که آماده هستید تا کار طراحی خود را به یک شخص دیگر نشان دهید. این می تواند مربوط به یک همکار، مشتری که طرح را درخواست می کند یا حتی یک فرد بی طرف باشد. جفت چشم دوم برای ارائه بازخورد سازنده نیازی به تجربه طراحی ندارد. از این گذشته، یک فرد معمولی که به یک طرح نگاه می کند، نظر یا علاقه خود را بر اساس اولین نگاه یا برداشت به شما می گوید.

نکته ششم ) طراحی را پس از بازخورد تغییر بدهید

بازخورد دریافت شده به شما کمک می کند تا آنچه را که خوب به نظر می رسد، و آنچه را که باید در مورد طراحی خود تغییر دهید در طراحی خود اعمال بکنید. هنگامی که این بازخورد را اعمال کردید حال با خیال راحت می توانید این طرح را به مشتری خود تحویل بدهید.

اصول اولیه طراحی گرافیک چیست

موارد زیر مفاهیمی هستند که باید در هر کار طراحی اعم از طراحی و سپس چاپ کارت ویزیت ، چاپ بروشور ، چاپ تراکت ، چاپ سربرگ و … باید گنجانده شود

اصل اول تعادل : تعادل می تواند متقارن یا نامتقارن باشد. این کار با اجرای عناصری با وزن مساوی در دو طرف طرح قرار بگیرید یا اینکه بصورت مستقل در وسط طرح قرار بگیرد.

Key points about the design process 02

اصل دوم کنتراست : تفاوت بین عناصر مختلف در یک طرح که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

اصل سوم تاکید : به بخش‌های خاصی از طراحی شما اجازه می‌دهد در مقایسه با سایر عناصر متمایز شوند. همچنین تأکید می‌تواند میزان برجسته بودن عنصر دیگر را کاهش دهد.

اصل چهارم سلسله مراتب : اهمیت عناصر در طراحی شما باید واضح بیان شود. بطور کلی مهمترین عنصر باید آشکار باشد.

اصل پنجم تناسب : اندازه عناصر نسبت به یکدیگر. عناصر بزرگتر = مهمتر — عناصر کوچکتر = اهمیت کمتر

اصل ششم تکرار : یک ایده ، ادراک را تقویت می کند – این کار را می توان از طریق انواع فونت، طرح متن، رنگ ها و عناصر انجام داد.

اصل هفتم الگو : مشابه موارد بالا، این تکرار عناصر طراحی است.

اصل هشتم فضای سفید : به مناطقی از طراحی شما اشاره دارد که هیچ عنصر طراحی ندارند. اجرای فضای سفید کلیدی برای جلوگیری از طراحی درهم و برهم است.

اصل نهم حرکت : به این صورت است که چشمان یک فرد طرح شما را اسکن می کند. به اصل سلسله مراتب رجوع کنید – تعیین کنید چه چیزی از مهم تر یا کم اهمیت است و مطمئن شوید که جریان طراحی شما این را منتقل می کند.

Key points about the design process 01

اصل دهم تنوع : برای ایجاد علاقه در طراحی این امر ضروری است. این را می توان از طریق انتخاب فونت، رنگ ها، تصاویر، بافت ها و هر چیزی را انجام داد. این تضمین را می توان داد که طرح نهایی شما بی مزه نخواهد بود.

اصل یازدهم Unity  : تعیین می کند که چگونه همه عناصر در طراحی شما به خوبی با هم کار می کنند. هر عنصر باید یک رابطه قابل مشاهده با یکدیگر داشته باشد تا پیام طراحی شما را به وضوح منتقل کند.

روانشناسی رنگ در طراحی گرافیک

روانشناسی رنگ نیز نقش زیادی در طراحی ایفا می کند، به گونه ای که کل ایده شما از طراحی تا اجرا روانشناسی رنگ ها به شکلی به مخاطب منتقل می کند. نکات رنگی زیر چیزی است که هر رنگ به عنوان اولین برداشت به مخاطب القا می کند.

قرمز: اشتیاق، انرژی

طلا: سلطنتی، لوکس

آبی: راحتی، اعتماد

سبز: ثروت، سلامتی

زرد: مثبت بودن

سیاه: پرستیژ، قدرت، بی زمانی

سفید: تمیزی

تفکر و ساختار زیادی در هنر طراحی گرافیک وجود دارد. تا زمانی که روند گام به گام طراحی گرافیک را دنبال کنید و برخی از اصول اولیه را در نظر بگیرید، و همچنین روانشناسی رنگ را در طراحی خود بگنجانید، در راه خلق آثار هنری زیبا و خاص و جذاب قدم برداشتید.

نکات کلیدی در مورد فرآیند طراحی را باید در هنگام شروع هر طراحی از طراحی کارت ویزیت گرفته تا طراحی و سپس چاپ تیشرت باید رعایت بکنید. امیدوار هستیم مقاله نکات کلیدی در مورد فرآیند طراحی برای شما مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از این مقاله نکات کلیدی در مورد فرآیند طراحی برده باشید و تا پایان ما را در چاپ نفیس همراهی کرده باشید.

اشتراک گذاری پست