انتخاب بهترین کاغذ فاکتور

انتخاب بهترین کاغذ چاپ فاکتور

انتخاب بهترین کاغذ فاکتور

در خصوص چاپ فاکتور اهمیت و ضرورت چاپ فاکتور شاید بر هیچ شخصی پوشیده نباشد ولی در این مقاله انتخاب بهترین کاغذ فاکتور هم به اهمیت چاپ فاکتور اشاره خواهیم کرد و هم به انتخاب شما در کاغذ مناسب چاپ فاکتور اشاره خواهیم کرد.امیدوار هستیم تا پایان این مقاله انتخاب بهترین کاغذ فاکتور ما را همراهی بکنید.

چاپ فاکتور یک سندی تجاری است که فروشنده معمولا خودش را موظف می داند در صورت خرید مشتریان یک نسخه ار آن را به خریدار تحویل بدهد.موارد اصلی که باید در فاکتور قید بشود شرح کالا ، تعداد ، قیمت واحد و قیمت نهایی و جمع نهایی می باشد. چاپ فاکتور مزایای زیادی برای خریدار و فروشنده دارد. فروشنده، فاکتور را نوعی فاکتور فروش تلقی می‌کند و خریدار نیز فاکتور را نوعی فاکتور خرید می‌داند.

شما می توانید با دادن فاکتور به مشتریان خود به نوعی به کالای خود اعتبار و ضمانت بدهید. بسیاری از برگه های فاکتور در انتهای آن شرایط گارانتی ، مدت گارانتی و اصول گارانتی را قید می کنند که خریداران با استفاده از این برگه تکلیف کالا تحویل گیرنده خود را بدانند. چاپ فاکتور به نوعی برگه ضمانت هم تلقی می شود و شما با استفاده از برگه دیگر نیازی به برگه مستقل گارانتی و ضمانت نخواهید داشت به شرطی اینکه در طراحی فاکتور خود میزان گارانتی محصولات خودتان را بنویسید.

تعریف کلی فاکتور

فاکتور سندی می باشد که به موجب آن خریدار از ریز کالای خریداری شده و همچنین میزان اعتبار و گارانتی محصولات را در قالب آن به خریدار خود ارائه می دهد.

انواع کاغذهای چاپ فاکتور

انتخاب کاغذ چاپ فاکتور ارزان یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین کیفیت و قابلیت پذیرش فاکتور توسط مخاطبان است. انتخاب کاغذ فاکتور به عنوان یک ابزار بازاریابی، باید همچنان با توجه به نیازهای خاص کاربر و هدف برند در تولید فاکتور انجام شود. توضیحات مختصر در خصوص جنس کاغذ فاکتور را می توانید در صفحه چاپ فاکتور مشاهده بفرمایید.برای انتخاب کاغذ باید در نظر داشت که انتخاب کاغذ صحیح می‌تواند نقش مهمی در تاثیر گذاری بر تصاویر و متن‌های چاپ شده شما بگذارد. در ادامه به بررسی انواع کاغذهای چاپ مناسب برای فاکتور می پردازیم تا پایان این مقاله  انتخاب بهترین کاغذ فاکتور با ما همراه باشید.

برای شناخت بهتر کاغذهای فاکتور ما باید یک توضیح مختصری در خصوص جنس هر مدل کاغذ را برای شما بیان بکنیم و سپس شما متناسب با آن یکی را به دلخواه انتخاب بکنید.

کاغذ کاربن لس یا NCR

کاغذ های کاربن لس یا NCR به کاغذهای خود کپی مشهور هستند باید توجه شود که این کاغذها زمان مصرف دارند وپس ازتاریخ مصرف , حساسیت خود را ازدست می دهند. زیرا اون لایه واکنشی که در زیر کاغذهای کاربن لس قرار دارند بعد از یک مدتی به سبب کهنگی و طولانی شدن خاصیت خودش را از دست می دهد و در نتیجه اون کاراریی ابتدایی خودش را از دست می دهند.

ساختار کاغذ کاربن لس یا NCR به گونه ای می باشد که از یک نوع کاغذ پایه به‌کار گرفته می‌شود. در این مدل، برگ‌های میانی توسط خاک رس در بالا و میکروکپسول در پایین احاطه شده‌اند؛ در‌نتیجه، صفحات میانی دو بار با مواد شیمیایی ترکیب و آغشته شده‌اند. این مهم سبب افزایش گرما یا وزن صفحات میانی، نسبت به صفحات ابتدایی و انتهایی شده است.

این نوع فاکتور ها به شکل های مختلف تولید و چاپ می شود. برگه های دوم و سوم این شکل فاکتور ها رنگی که معمولا به رنگ های زرد و صورتی می باشد که اگر 4 برگی قرار است فاکتور بشود رنگ آبی بعنوان رنگ 4 در نظر گرفته می شود. این مدل فاکتور ها به شکل تک رنگ مشکی ، تک رنگ سورمه ای ، قرمز و مشکی و فول رنگی توسط چاپ نفیس تولید و عرضه می شود.

Choosing the best invoice printing paper 02

کاغذ کاربن لس مزایای بسیار زیادی دارد از جمله این است که شما دیگر احتیاج ندارید از کاربن در زیر نوشته های خود استفاده بکنید. دوما این کاغذها با محیط زیست بسیار سازگار می باشند. سوما کار کردن با این کاغذها بسیار راحت و تمیز می باشد و اصلا رنگ کاغذ به دست نمی چسبد مانند یکسری از کاغذهایی که باید از کاربن استفاده بشود و رنگ کاغذ با کثیف شدن دست ها دیگر نمی شود.مزیت دیگری که فاکتور کاربن لس وجود دارد این است که شما در چاپ نفیس می توانید چاپ فاکتور فوری برای این جنس کاغذ داشته باشید.

از معایب این کاغذ می توان به نازک بودن و ضعیف بودن آن در قبال کار با فاکتور برشمرد که شما باید در هنگام استفاده از این جنس کاغذ نهایت دقت و تمرکز را داشته باشید. از معایب دیگر این مدل کاغذ در هنگام چاپ سه برگی برای تاثیرگذاری آن برروی برگه سوم شما باید فشار زیادی در هنگام نوشتن داشته باشید که رنگ و جوهر به برگه سوم به خوبی منتقل پیدا بکند.

کاغذ تحریر فاکتور

بسیاری از افراد براساس نیاز خود چاپ فاکتور تحریر را سفارش می دهند. این جنس به دلیل ضخامت بسیار زیادی که نسبت به کاغذ کاربن لس دارد از محبوبیت زیادی در بین مشتریان برخوردار است. این نوع فاکتور، با برخورداری از قیمتی مقرون به صرفه و کارآیی بالا، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. فاکتور تحریر جر یکی از پرمصرف‌ترین انواع فاکتور است. تفاوت عمده کاغذ تحریر با کاربن لس در کاربن دار بودن کاغذ و نبودن کاغذ آن می باشد. در فاکتور تحریر شما برای اینکه نوشته شما به برگه های زیرین منتقل بشود باید از کاربن استفاده بکنید. نکته مثبت و با اهمیت دیگر این کاغذ اگر قرار است فاکتورتون را در پرینتر قرار بدهید بهتر است از این مدل کاغذ استفاده بکنید. بیشتر شرکت هایی که فاکتور آنها با پرینتر صادر می شود باید از این مدل کاغذ برای کارهای خود استفاده بکنند.

فاکتور تحریر در گرماژهای مختلف که بطور معمول آن 70 و 80 گرمی می باشد و تولید و چاپ می شود. زیر برگه های آن نیز اگر قرار است در پرینتر مورد استفاده قرار بگیرد بهتر است از زیر الون 80 استفاده بشود ولی اگر نیست در پرینتر از آن کاغذ استفاده بشود از زیر الون 60 گرم هم می توان استفاده کرد.

موارد به‌کارگیری فاکتور تحریر، در صنایع چاپ و تحریر به چشم می‌خورد. انجام اموری نظیر چاپ انواع کتاب، مجله و سررسید از موارد کاربرد این نوع چاپ هستند. خوب است بدانید تمامی کاغذهای کپی که به منظور پرینت توسط پرینتر استفاده می‌شود، از این نوع است. کشورهایی از قبیل اندونزی، کره جنوبی، چین و مالزی اقدام به تولید این نوع کاغذ هستند.

ما در چاپ نفیس دو مورد کاغذ برای ثبت سفارش فاکتور شما در نظر گرفتیم و شما براساس نیاز خود هر کاغذ را که بخواهید می توانید ثبت سفارش بفرمایید. هر دو این کاغذها از محبوبیت مخصوص به خودش را دارد و شما براساس نیاز خود و سازمانتان یکی را به دلخواه می توانید انتخاب بکنید.

قیمت های چاپ فاکتور کاربن لس به دلیل بالا بودن کاغذ خام NCR هزینه تمام شده آن کاغذ نیز بیشتر می شود ولی این عامل مزیت این کاغذ نسبت به تحریر نمی شود. شما باید این را در نظر بگیرید کدام مدل فاکتور برای شرکت شما مناسب و یکی را به دلخواه انتخاب بکنید.

Choosing the best invoice printing paper

بطور کلی می توان گفت هر نوع فاکتوری نیازهای خاص و متفاوتی دارد. برای مثال، فاکتورهایی که برای استفاده داخلی شرکت‌ها چاپ می‌شوند ممکن است نیاز به کاغذ با کیفیت تر و مقاومت تر داشته باشند تا زیباتر جلوه کنند. یا اینکه تمرکز آن بر راحتی در هنگام صدور فاکتور می باشد که بهتر است از کاغذ کاربن لس استفاده بشود

امیدوار هستیم مقاله انتخاب بهترین کاغذ فاکتور برای شما مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از این مقاله انتخاب بهترین کاغذ فاکتور برده باشید. امیدوار هستیم توانسته باشیم تفاوت بین کاغذ کاربن لس و تحریر را برای شما بطور کامل و شفاف بیان کرده باشیم و بتوانید بهترین مدل کاغذ را برای شما ثبت سفارش بفرمایید.

اشتراک گذاری پست