اصول طراحی چاپ روی کاغذ کرافت

اصول طراحی چاپ روی کاغذ کرافت

مفهوم “سازگار با محیط زیست” ممکن است برای برخی یک سبک زندگی باشد، اما بسیاری آن را به همان شکلی که هست می دانند  راهی پایدار برای زندگی برای منافع بیشتر. افراد آگاه به محیط زیست واقعاً به آنچه تولید و مصرف می کنند اهمیت می دهند و توجه به این موضوع را در بسیاری از تصمیماتی که می گیرند مشخص و گویا است. به عنوان مثال چاپ را در نظر بگیرید. گاهی اوقات این یک ضرورت است، به همین دلیل است که مصرف کنندگان با استفاده از کاغذ سازگار با محیط زیست احساس راحتی بیشتری می کنند. اگر به دنبال یک کاغذ سازگار با محیط زیست برای چاپ خود هستید، کاغذ کرافت همان گزینه نهایی ما برای انتخاب نوع کاغذ شما می باشد.انتخاب کاغذ کرافت نه تنها یک انتخاب آگاهانه برای حفظ محیط زیست است. ما مشتریانی را دیده‌ایم که همه محصولات چاپی خود را از کارت ویزیت گرفته تا چاپ تگ لباس ، تراکت و حتی کارت عروسی را با استفاده از این کاغذ چاپ می‌کنند. تا پایان ما را در این مقاله اصول طراحی چاپ روی کاغذ کرافت همراه باشید

چرا کاغذ کرافت

پاسخ ها ساده است…

ضخامت کاغذ کرافت برای پروژه های مختلف بصورت متفاوت وجود دارد.

رنگ قهوه ای آن سبب منحصر به فرد کردن محصول شما می شود

به دلیل متریال بازیافتی حس طبیعی بودن و روستایی بودن کاغذ را به مخاطب القا می کند

از نظر زیست محیطی 100% قابل بازیافت می باشد

هیچ پوششی وجود ندارد، بنابراین می توانید به راحتی روی این کاغذ با خودکار بنویسید

اگر مطمئن نیستید که چگونه و چه زمانی از این کاغذ کرافت استفاده کنید، در این مقاله اصول طراحی چاپ روی کاغذ کرافت مطالبی را بطور گام به گام توسط تیم چاپ نفیس در این مقاله بطور مختصر برای شما یبان میکنیم که  در چه محصولی از کاغذ کرافت استفاده بکنیم.

کارت ویزیت

یکی از گزینه های انتخاب کاغذ کرافت استفاده آن در چاپ کارت ویزیت کرافت می باشد. کاغذ کرافت در کارت ویزیت به دو شکل ساده و لمینتی عرضه می شود. اگر اصول طراحی کاغذ کرافت را مطالعه بفرمایید بهتراست از رنگ های تیره استفاده بشود و با رعایت این اصول قطعا به نتیجه بسیار خوبی در این زمینه می رسید.

Principles of print design on kraft paper 02

تراکت

گزینه بعدی انتخاب شما چاپ تراکت کرافت می باشد که شما به راحتی می توانید از این کاغذ برای سفارشات خود استفاده بکنید. این کاغذ برای بسیاری از مشاغل کاربرد دارد و از طرح های بسیار زیبا و جذابی می توانید در طراحی خود استفاده بکنید.

کارت عروسی

کارت عروسی های منحصر معمولا از کاغذهای کرافت شروع می شود.اگر نمی توانید در مورد طرحی برای چاپ خود تصمیم بگیرید، بهترین گزینه بعدی شما این است که کاغذی انتخاب کنید که به دعوت نامه شما توجه بیشتری بدهد. شما می توانید از این کاغذ برای دعوت عروسی، دعوت نامه تولد و موارد دیگر استفاده بکنید

تگ لباس اتیکت های آویز

اگر یک برند پوشاک پایدار دارید، باید اطلاعاتی در مورد محصولات خود به اشتراک بگذارید، پس چه بهتر برای این کار از کاغذهایی 100 قابل بازیافت استفاده بکنید. ما در چاپ نفیس این قابلیت را داریم از چاپ اتیکت آویز کرافت در طراحی خود از بخش کارت ویزیت سفارش بدهید.

ساک دستی

یکی دیگر از گزینه های انتخابی شما چاپ ساک دستی و چاپ پاکت کرافت می باشد که شما می توانید پاکت های خودتان را با کاغذ کرافت سفارش بگیرید. کاغذ کرافت روی پاکت و ساک دستی زیبایی خاص و جلوه بسیار زیادی به طرح شما می دهد.

Principles of print design on kraft paper 01

نکات طراحی برای چاپ کاغذ کرافت

نکته بسیار مهم و اولی که شما باید در جریان باشید این است که ما قادر به چاپ جوهر سفید روی کاغذ کرافت نیستیم. البته ما در این مقاله اصول طراحی چاپ روی کاغذ کرافت شما را در جریان می گذاریم چه کاری بکنید که چاپ خوبی روی کاغذ کرافت داشته باشید.

از رنگ های تیره استفاده کنید

تضاد بین رنگ‌های تیره و پررنگ مانند مشکی، سرمه‌ای و قرمز بیشتر از رنگ‌های روشن مانند زرد یا آبی آسمونی دیده بیشتری دارد. افزودن رنگ‌های روشن‌تر احتمالاً در بهترین حالت تنها رنگ جزئی روی طرح شما نشان می دهد. حتی رنگ‌های پر جنب و جوش نیز هنگام چاپ روی کاغذ کرافت، کم‌تر به نظر می‌رسند. در نهایت پیشنهاد می کنیم از رنگ های تیره به عنوان رنگ اصلی خود و از رنگ های دیگر به عنوان رنگ فرعی استفاده کنید.

از فضای “سفید” یا منفی استفاده کنید

وقتی صحبت از کاغذ کرافت می شود، طرح شما باید حول رنگ پس زمینه کاغذ باشد، زیرا نیمی از جذابیت طراحی شما باید رنگ پس زمینه کاغذ قهوه ای رنگ کرافت باشد. از رنگ قهوه ای کاغذ به عنوان پس زمینه/بوم خود استفاده کنید تا ظاهری تمیز داشته باشد. وقتی صحبت از عناصر طراحی به میان می آید، مواردی که به طور کلی مشخص شده اند، قطعا برجسته خواهند شد.

امیدوار هستیم مقاله اصول طراحی چاپ روی کاغذ کرافت برای شما مفید بوده باشد و به این نتیجه رسیده باشید که در چه محصولی از کاغذ کرافت استفاده بکنیم. در نهایت علاوه بر حفظ محیط زیست با استفاده از کاغذ کرافت به یک طراحی زیبا و به یادماندنی در این زمینه برسید.

اشتراک گذاری پست