آموزش داشتن یک سربرگ زیبا

چگونه یک سربرگ جرفه ای داشته باشیم

آموزش داشتن یک سربرگ زیبا

هر کسب و کار یا حرفه ای، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک باشد، باید از اهمیت داشتن سربرگ های شخصی برای تمام مکاتبات آگاه باشد. نادیده گرفتن آن آسان است، اما مطمئن باشید نبود یک سربرگ خوب و حرفه شما را از سایر رقبا عقب خواهد انداخت. این مقاله قصد دارید آموزش داشتن یک سربرگ زیبا را برای شما بیان بکند. این را در نظر بگیرید اصل این آموزش نیازمند این است که شما از داشتن یک سربرگ زیبا و حرفه ای آگاه بکند که باید همه شرکت های و سازمان های کوچک و بزرگ به آن توجه ویژه ای داشته باشند و حتما بعنوان یک ابزار اساسی و کلیدی در طراحی و سپس سربرگ خود استفاده بکنید.

ما در گذشته مطالبی را در خصوص طراحی سربرگ با عنوان نکاتی کلیدی که در طراحی سربرگ فراموش می شود برای شما نکاتی را بیان کردیم ، که در آن مقاله تمرکز بیشتر آن بر بخش اهمیت و رعایت یکسری نکاتی که باید در طراحی سربرگ رعایت بشود مطالبی را برای شما بیان کردیم ولی در این مقاله قصد داریم آموزش داشتن یک سربرگ زیبا را بطور مفصل و گام به گام برای شما بیان بکنیم.

اکثر شرکت‌ها در تلاش هستند ست اداری منحصر به فردی داشته باشند اما بعد از چاپ ست اداری در بعضی از مواقع شاهد طرح‌های تکراری در طراحی سربرگ و طراحی و سپس چاپ کارت ویزیت هستیم، بنابراین مهم است که در همان مراحل اولیه نکات مهم در طراحی سربرگ را مد نظر قرار دهید.

ما در این مقاله به شما خواهیم گفت حتی شما اگر قرار نیست نامه ها و مکاتبات اداری خودتان را در قالب چاپ سربرگ فوری به دیگران منتقل بکنید و قصد دارید بصورت آنلاین این نامه نگاری ها رو انجام بدهید حتما باید یک تم و طراحی سربرگ زیبا و جذابی را داشته باشید که در قالب ورد مطالب خودتان را درون آن تایپ بکنید و برای مخاطبین خود ارسال بکنید. در نتیجه شما باید به اهمیت و وجود سربرگ توجه ویژه داشته باشید و تا پایان این مقاله چگونه یک سربرگ حرفه ای داشته باشیم ما را همراهی بکنید.

بطور کلی سربرگ چیست؟

سربرگ مجموعه از محصولات چاپی می باشد که دارای یک سرفصل حاوی  نام برند، آدرس و در بعضی از موارد حتی اطلاعات تماس شخص یا سازمان درون آن درج شده است. رایج ترین اندازه های چاپی سربرگ در قطع A4 و A5 می باشد.

سربرگ های شرکت که توسط متخصصان در صنایع مختلف استفاده می شود، در هر زمان که نیاز به ارسال مکاتبات چاپی از طریق پست  و یا ارسال اکترونیکی دارید ضرورت پیدا میکند. این سربرگ در بسیاری از سازمان ها و نهادها از تمامی ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت و بسیاری از شرکت این این ظرفیت برای مکاتبات اداری خود استفاده میکنند. به نوعی می توان گفت سربرگ یک ابزار اطلاع رسانی جهانی می باشد که در تمام دنیا رایج و مرسوم می باشد.

letterhead

چرا سربرگ ها مهم می باشند؟

داشتن سربرگ اختصاصی شاید به عنوان حداقل داشتن یک سازمان و یا کسب و کار حرفه ای می باشد. وجود سربرگ سفارشی و اختصاصی این احساس را به مخاطبین خود ایجاد میکنید که به یک شرکت بزرگ و قابل اعتماد قرار است معامله ای را انجام بدهند.

مطمئناً، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Microsoft Word، و یا فتوشاپ سربرگ‌هایی را در این زمینه طراحی بکنید. البته سعی کنید بهتر است با نرم افزارهای تخصصی طراحی سربرگ تان را انجام بدهید تا رنگ ها و کیفیت فایل ها بهتر و زیباتر طراحی بشود.

چگونه یک سربرگ زیبا داشته باشیم؟

یادگیری نحوه ساخت سربرگ آنقدر آسان است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. سربرگ های ما روی کاغذهای متنوع جنسی تحریر 80 و 100 ، 140 و کتان 120 گرمی چاپ می شود که با هر چاپگر لیزری یا جوهرافشان سازگار است. در نتیجه داشتن و چاپ سربرگ های برای چاپ در تیراژ بالا به راحتی قابل استفاده و اجرا می باشد.

در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که باید هنگام ایجاد سربرگ شخصی خود در نظر بگیرید. حتماً تا آخر این مقاله آموزش داشتن یک سربرگ زیبا با ما همراه باشید تا بتوانید به یک الگوی زیبا در طراحی سربرگ خود بصورت رایگان برسید.

روش اول) آن را ساده بکنید

در طراحی سربرگ خود بیش از 3 رنگ استفاده نکنید. هرچه رنگ های کمتری در طراحی خود استفاده کنید، طرح شما تمیزتر به نظر می رسد. تا آنجا که امکان دارد در طراحی سربرگ خود از ساده ترین و تنوع رنگ کمتری در طراحی سربرگ خود استفاده بکنید.

به طور کلی، اگر قسمت وسط سربرگ خودتان را کاملا خالی بگذارید، قطعا تمیزتر به نظر می رسد. با این حال، اگر می‌خواهید در مرکز سربرگ نوعی المان را در پس‌زمینه قرار بدهید مطمئن شوید که رنگ عنصر روشن است و همچنین سطح روشنایی آن بیش از 7 درصد نباشد، به طوری که وقتی متن را روی آن قرار است چاپ بکنید کلمات بخوبی روی آن نمایان است.

روش دوم) اطلاعات لازم را درج بکنید

این اطلاعات شامل لوگوی شرکت، آدرس، شماره تلفن تماس، آدرس ایمیل و آدرس وب سایت شما می باشد. هر چیزی فراتر از این ممکن است بیش از حد باشد. به خاطر داشته باشید که هر نامه ای که قرار است با این سربرگ ارسال بشود محتوای متنی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید مخاطبین شما تمرکز اصلی را برروی متن مندرج در وسط سربرگ قرار بگیرد تا طراحی سربرگ.

روش سوم) سربرگ ها با پاکت ها مطابقت داشته باشد

وقتی می گوییم مطابقت، منظورمان این نیست که پاکت نامه های شما باید با سربرگ شما یکسان باشد یا همه عناصر یکسانی داشته باشند. با این حال، گرفتن یک یا دو جنبه از طراحی سربرگ خود، مانند لوگو و شاید یک رنگ خاص، واقعاً کل مکاتبات شما را به هم گره می زند و بدون شک تأثیر محکمی خواهد داشت.

آموزش داشتن یک سربرگ زیبا

روش چهارم ) استفاده از فونت ساده

در طراحی خود حتما به این نکته توجه داشته باشید از یک فونت ساده و در عین حال زیبا استفاده بکنید این کار به جذابیت هرچه بیشتر طراحی سربرگ شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد در نتیجه تا می توانید از فونت های ساده و قابل تشخیص در طراحی خود استفاده بکنید تا شعار و اسم برند سازمانی شما به راحتی قابل تشخیص باشد.

امیدوار هستیم مقاله آموزش داشتن یک سربرگ زیبا برای شما مفید بوده باشد و تا پایان این مقاله آموزش داشتن یک سربرگ زیبا ما را همراهی کرده باشید. ما قصد داریم در ادامه سلسله مقالات چاپ نفیس به طراحی سربرگ با نرم افزار های مختلف از جمله ورد و فتوشاب مطالبی را با شما در میاد بگذاریم.

اشتراک گذاری پست