نکات اساسی در طراحی بروشور پزشکی

نکات اساسی در طراحی بروشور پزشکی

نکات اساسی در طراحی بروشور پزشکی

در زمینه بروشور پزشکی با طراحی خوب همان چیزی است که یک دکتر برای تبلیغات خدمات و مدارک خود به آن نیاز دارد. این بروشور می تواند معرفی پیشرفت‌های دارویی یا جزئیات فرآیندهای درمانی پیچیده یا دعوت برای یک همایش پزشکی و درمانی طراحی و به چاپ برسد. این بروشور به راحتی می تواند در قالب یک سخنگوی بی‌صدا عمل بکند.  ما در این مقاله در خصوص نکات اساسی در طراحی بروشور پزشکی اصلی ترین و شاید ضروری ترین نکاتی که هر طراح برای چاپ تراکت یا بروشور پزشکی باید رعایت بکند را برای شما بیان میکنیم. ما در مقاله مزایای چاپ بروشور به اهمیت و ضروریت استفاده از بروشور برای بسیاری از مشاغل نکاتی را بیان کردیم ولی در این مقاله نکات اساسی در طراحی بروشور پزشکی سعی کردیم بصورت تخصصی تر در حوزه پزشکی مطالبی را برای شما بیان بکنیم.

مورد اول ) عناوین فرعی پاک شود

حذف نکات فرعی به خوانندگان اجازه می دهد تا به سرعت محتوای اصلی را شناسایی کرده و به نتیجه نهایی برسند. در یک بروشور پزشکی، مردم اغلب به دنبال اطلاعات خاص مربوط به خودشان هستند و سرفصل ها را بیشتر مطالعه میکنند و عناوین فرعی را در نظر نمیگیریند.

مورد دوم) با استفاده از شکل‌های ساده اثر بگذارید

استفاده از طرح‌های ساده هندسی و برجسته در بروشور باعث جذاب‌تر شدن آن می‌شود و به نوعی پیام شما را فریاد می‌زند تا سریع‌تر به مخاطب موردنظر برسد. البته در هنگام استفاده از آن‌ها باید به تناسب رنگ‌بندی شکل‌ها با طرح کلی بروشور موردنظر خودتان نیز دقت فراوانی داشته باشید و از آن غافل نشوید.

مورد سوم) نوع نمایش بروشور را در نظر بگیرید

نمایش بروشور اهمیت زیادی دارد و باید به صورتی باشد که مخاطب بتواند راحت‌تر اطلاعات و عناصر گرافیکی موجود بر روی آن را بخواند و متوجه آن‌ها شود. دقت داشته باشید صفحه بندی بروشور شما بسیار اهمیت دارد در نتیجه طراحی خودتان را به گونه ای تنظیم بکنید که از یک مطلب شروع بشود و تا انتها آن مطلب به پایان برسد.

مورد چهارم ) تصاویر مرتبط

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط در طراحی بروشور و یا تراکت خود بسیار اهمیت دارد.استفاده از مطالب بصری می توانند به درک ساده تر یک مطلب به بیماران کمک شایانی بکند و نیازی هم نباشد که مطالب طولانی را مطالعه بکند و در کوتاه ترین زمان درک درست در اونبه درک درستی در آن مطلب برسند. برای مثال پزشکان زیبایی می توانند با درج تصاویر قبل و بعد از عمل به راحتی به درک بیشتر مخاطب کمک شایانی بکنند.

مورد پنجم ) استفاده از اصلاحات و زبان ساده

به یاد داشته باشید که همه با اصطلاحات پزشکی آشنا نیستند. همیشه سعی کنید اصطلاحات پیچیده را با زبان ساده بیان بکنید. این امر باعث می شود پیام و اطلاعات مورد نظر شما برای مخاطبینتان ساده و قابل فهم شود و برای درک مطالب مندرج در بروشور برای هرکسی که خارج از حوزه پزشکی است مفید باشد.

Basic points in designing a medical brochure

مورد شش) اطلاعات دقیق

برای درج مطالب و آمار همیشه سعی کنید آمار دقیق و بدون خطا در چاپ بروشور خود درج بکنید. درج آمار غیرواقعی و بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی و همچنین قدیمی بسیار می تواند گمراه کنند و آسیب زا باشد و بیماران را گمراه بکند.

مورد هفتم ) چیدمان حرفه ای و تمیز

یک چیدمان به خوبی سازماندهی شده نه تنها حرفه ای به نظر می رسد بلکه خوانایی را نیز بهبود می بخشد. از فضای خالی استفاده کنید، متن و تصاویر را به درستی تراز کنید و اطمینان حاصل کنید که یک جریان منطقی در محتوا وجود دارد.

مورد هشتم ) اطلاعات تماس

همیشه اطلاعات تماس شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس دفتر  و وب سایت ها را درون بروشور خود بگنجانید و چاپ بروشور فوری و زیبا را انجام بدهید. اگر خواننده نیازمند اطلاعات بیشتری یا سؤالات خاص تری باشد چاپ بروشور شما باید نشان دهد که با چه کسی باید تماس بگیرد.

مورد نهم ) برنامه ریزی را مشخص بیان کنید

به وضوح تعریف کنید که می خواهید خواننده بعد از خواندن بروشور چه کاری انجام دهد. قرار است برای معاینه به شما مراجعه بکند یا قرار است از نزدیک نمونه فعالیت شما آشنا بشود یا صرفا برای آگاهی بیشتر از یک وضعیت یا درمانی قرار است بروشور شما را مطالعه بکند.

مورد دهم ) تاییدیه ها و رضایت مشتری

در صورت امکان رضایت بیماران یا تأییدیه‌های متخصصان پزشکی را در طراحی بروشور خود اضافه کنید. این باعث ایجاد اعتماد و اعتبار در ارائه خدمات و اعتماد به نفس بیشتر بیمار نسبت به شما می شود.

موارد اصلی در چاپ بروشور پزشکی

مورد یازدهم ) سلب مسئولیت حقوقی و درک بیشتر خواننده

اگر در مورد درمان ها، داروها یا رویه های پزشکی صحبت می کنید، این نکته بسیار با اهمیت می باشد که اطمینان حاصل کنید که سلب مسئولیت واضحی در مورد خطرات احتمالی، عوارض جانبی که ممکن است بروز بدهد در بروشور درج کرده باشید و بیان بکنید که همه نتایج تضمین شده نیستند. این امر هم از صادرکننده بروشور محافظت می کند و هم خواننده را مطلع می کند.

مورد دوازدهم ) استفاده از Qr code

با توجه به عصر دیجیتال و پیشرفت هایی که در این زمینه وجود دارد و شاید محدودیتی در ارائه تمامی نکات و تصاویر در بروشور ممکن است وجود داشته باشد به راحتی شما می توانید از کدهای QR که به سایت و یا صفحه اجتماعی شما لینک شده است را در طراحی بروشور خود بگنجانید. این کار به خوانند این اجازه را می دهد تا به عمق مطالب و درک بیشتر نسبت به خدمات شما برسد. فقط کافی است در چاپ بروشور گلاسه خود از Qr code

 استفاده بکنید.

امیدوار هستیم مطالبی که در مقاله نکات اساسی در طراحی بروشور پزشکی برای شما بیان شد نهایت استفاده را برده باشید و تا پایان این مقاله نکات اساسی در طراحی بروشور پزشکی ما را همراهی کرده باشید و امیدوار هستیم در مقالات آینده بصورت تخصصی تر در خصوص رشته ها و کسب و کارهای دیگر مطالب تخصصی توسط تیم گروه هنری چاپ نفیس بیان بکنیم.

اشتراک گذاری پست