آموزش اصول طراحی لوگو

آموزش اصول طراحی لوگو

آموزش اصول طراحی لوگو

لوگوها بخش مهمی از استراتژی بازاریابی و توسعه برند شما محسوب می شوند و به جرات می توان گفت که یک لوگوی می تواند برای همیشه ماندگار و به یادماندنی باشد. از نایک گرفته تا ، Mcdonald’s “M” یا رنگ سبز نمادین Starbucks و بسیار برند و نام های آشنایی که همیشه در ذهن همه ما بوده و خواهد بود. ما دائماً این لوگوها را در نقاط مختلف جهان می بینیم و بصورت مستقیم و غیر مستقیم با آنها در ارتباط هستیم اما در نهایت ممکن است در جریان اهمیت داشتن یک لوگوی ماندگار نباشیم.

طراحی لوگو ممکن است برای یک طراح حرفه ای کار آسان و راحتی باشد اما برای شخص درخواست کننده مهم است که یک اصول اولیه را بداند ابتدا :  الف) دیدگاه و نظرات خود را برای طراح به اشتراک بگذارید ب) خوب و بد یک اتفاق را بدانید و براساس آن طراح خودتان را هدایت و راهنمایی بکنید. چه شما یک طراح و یا یک در خواست کننده لوگو بوده باشید باید براساس این 5 اصلی که قرار است در این مقاله باید و نباید طراحی لوگو برای شما بیان بکنیم حتما رعایت و این اصول را پیاده بکنید.

1. در مورد مخاطبان بالقوه خود تحقیق کنید

تحقیق در مورد طراحی لوگو یک امری ضروری است، به خصوص اینکه می خواهید برند خود را به مخاطبانی که قصد دارید با آنها تعامل داشته باشید عرضه بکنید. اگر قرار است کسب و کار شما به سمت قشری با سن های بالاتر حرکت بکند باید به سمت یک لوگوی کلاسیک و زیبا حرکت بکنید (با استفاده از فونت‌های کلاسیک، اضافه کردن یک شعار کوتاه 2-3 کلمه‌ای و غیره). با این حال اگر قصد دارید مخاطبان جوان‌تری را هدف قرار دهید، برندسازی شما باید مدرن باشد. طراحی لوگوی مدرن بر پایه کوچک سازی و بدون ساده گی می باشد.

با توجه به مطالبی که گفته شد مهم است که توجه داشته باشید که هدف قرار دادن مخاطبان جوانتر به این معنی نیست که شما باید مد روز را دنبال کنید. در واقع، مدها می توانند در ایجاد برند شما مضر باشند، زیرا این روزها، مدها سریعتر از یک پلک زدن می آیند و می روند، به گونه ای که شما تا قبل از اینکه کسب و کار شما رونق و توسعه بگیرید برند و لوگوی شما سالیان سال هستش که از مد افتاده و دیگر کارایی سابق را ندارد.

2. از فونت های خوانا استفاده کنید

خوانایی بودن همیشه یک اصل اجتناب ناپذیر داستان طراحی لوگو می باشد، صرف نظر از اینکه در چه سن و سالی قرار دارید انتخاب نوع فونت و همچنین قابل خواندن شدن آن برای لوگوی شما بسیار حیاتی می باشد. از انواع مختلف فونت در طراحی لوگو زیاد استفاده نکنید، زیرا در این صورت لوگوی شما به هم ریخته و غیرحرفه ای به نظر می رسد.

Should and should not logo design 1

3. چند تغییر ایجاد کنید

لوگوی شما قطعا قرار است در کل مسیر برندسازی سازمان شما از وب سایت، محصولات چاپ ( چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت و …، رسانه های اجتماعی، حتی لیبل های محصولات و غیره قرار است استفاده بشود.

رسیدن به یک طرح واحد در طراحی لوگو در واقع بسیار خوب مفید می باشد اما اگر واقعاً می‌خواهید مطمئن شوید که می‌توانید از برند خود در همه پلتفرم‌ها و رسانه‌ها استفاده کنید، توصیه می‌کنیم سبک های مختلف از لوگوی خودتان را ایجاد بکنید. اگر به این نتیجه رسیدید که بطور دائم به یک طرح می توانید پایبند باشید لوگوی خوتان را در پلتفرم های مختلف استفاده کنید زیرا تغییر در سبک و طراحی لوگو بشدت به برند و سازمان شما آسیب جدی وارد می کند.

4. از تئوری رنگ استفاده کنید

تئوری رنگ در طراحی لوگو ضروری است. شما می‌خواهید که رنگ‌های لوگوی شما نه تنها در کنار هم جلو بسیار خوبی داشته باشند بلکه احساس خاصی که به برند شما مرتبط است، القا کند. اکثر طراحان حرفه ای تئوری رنگ و چرخه رنگ را مطالعه کرده اند، بنابراین آنها از ترکیب رنگ ها و چگونگی دستیابی به چشم انداز مورد نظر آگاه هستند آنها می توانند به شما کمک کنند تا بینش خود را در مورد تئوری رنگ ها افزایش دهید. اگر روی یک طرح رنگ خاص به نتیجه رسیده اید، توصیه می‌کنیم آن را بیش از 2 رنگ و در صورت لزوم، از رنگ سوم “در طراحی خود استفاده بکنید.

Should and should not logo design 03

5. از فضای سفید استفاده کنید

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، فضای سفید چیزی جز منفی است. استفاده از فضای (منفی/سفید) برندتان در واقع لوگوی شما را بیشتر متمایز می کند، بنابراین اگر بتوانید آن را به روشی ظریف و خلاقانه در طراحی خود ایجاد بکنید شما به یک لوگو جذاب و ماندگار دست پیدا کرده اید. البته استفاده بیش از حد از فضای سفید چیزی نیست که بتوان از آن در چندین رسانه استفاده کرد. استفاده زیاد از المان ها ، متن زیاد و غیره چیزهایی هستند که در طراحی لوگو باید از آنها اجتناب کرد.

Should and should not logo design 02

آیا شما چشم اندازی برای لوگوتان دارید یا آنکه نمی دانید چگونه آن را اجرا کنید؟ و یا اینکه برای طراحی لوگو به کمک نیاز دارید؟ ما در چاپ نفیس میتوانیم به شما در این امر بسیار مهم کمکتان بکنیم! آیا می دانستید که گروه هنری چاپ نفیس در واقع خدمات طراحی لوگو را ارائه می دهد؟ تیم طراحی داخلی ما طراح های مختلف در سبک و شکل های مختلف برای شما انجام می دهند و قطعا شما را برای رسیدن به یک لوگو زیبا و شکیل کمک خواهند کرد. روی تیم حرفه ای ما حساب کنید تا دید شما را نسبت به یک لوگو جهانی باز بکنیم. تیم ما طرح نهایی و تایید شده را در قالب فایل های لایه باز و در همه مقیاس برای شما ارسال می کند. (و البته حق چاپ لوگوی نهایی متعلق به شما خواهد بود.)

در پایان امیدوار هستیم مقاله  آموزش اصول طراحی لوگو برای شما مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از این مقاله برده باشید و به باید و نباید طراحی لوگو رسیده باشید. داشتن یک لوگو زیبا و ماندگار علاوه بر اینکه در محصولات چاپی ( چاپ بروشور ، چاپ فاکتور ، پاکت و … ) می تواند با اهمیت باشد در برند سازی و جهانی شدن نام سازمان شما بسیار می تواند کمک کار و مفید باشد.

اشتراک گذاری پست