ایده تبلیغاتی برگزاری نمایشگاه

ایده تبلیغاتی برگزاری نمایشگاه

ایده تبلیغاتی برگزاری نمایشگاه

با شروع هر نمایشگاه بزرگترین دغدغه ای که صاحبان هر کسب و کار با آن مواجه می شوند این است که برای نمایشگاه آینده چه کارهایی باید انجام بدهند. چه نوع تبلیغاتی باید در این نمایشگاه ها صورت بگیرد. از چه تیمی برای برگزاری این نمایشگاه استفاده بکنیم. ما در مقاله ایده تبلیغاتی برگزاری نمایشگاه سعی کردیم اصلی ترین کارهایی که شما می توانید برای برگزاری هر نمایشگاهی انجام بدهید را به شما آموزش بدهیم.

برگزاری و شرکت در هر نمایشگاهی یک فرصت بسیار عالی برای هر کسب و کاری می باشد. صرف شرکت اگر بدون هدف و برنامه ریزی صورت بگیرید نتیجه مطلوبی که شما در ذهن خود از شرکت در این نمایشگاه را دارید نخواهید رسید. اصول اصلی تبلیغات نمایشگاهی به چند بخش و چند مورد تقسیم بندی می شود که ما سعی کردیم در این مقاله به اصلی ترین این موارد اشاره بکنیم.

نتایج شرکت در نمایشگاه ها

ایجاد فرصت مناسب برای شبکه سازی و تعامل شخصی با خریداران و تامین کنندگان

مکانی مناسب که کمک می کند به شما در تحقیقات سریع بازار  برروی مخاطبان هدف

فرصت دسترسی به یک گروه کاملا هدفمند و حرفه ای در صنعت خود

تعامل با افرادی که برای تجارت شما مهم هستند

فرصتی برای سنجش نظرات مشتریان در مورد خود و سایر رقبا که انجام دادن این کا برای تحقیق و توسعه شما بسیار ارزشمند می باشد.

تبادل ایده و اظهار نظر در خصوص کسب و کار شما که منجر به بهبود خدمات و کیفیت محصولات شما می شود.

مکانی مناسب برای یادگیری خواسته های واقعی مشتری

فرصتی برای مقایسه خود با سایر رقبا

این موارد تنها چند مزیت اصلی برای شرکت در هر نمایشگاه معمولی می باشد و اگر به هر میزان دامنه و وسعت آن نمایشگاه بزرگتر باشد نتایج بیشتری برای آن کسب و کار در بر خواهد داشت.اگر شما بتوانید از این فرصت برگزاری نمایشگاه امکان دسترسی مستقیم به تأمین کنندگان و مشتریان مرتبط با صنعت خود را فراهم بکنید ارزش آن دو چندان می شود.

از دیدگاه بازاریابان و صاحبان کسب و کارهای بزرگ بزرگترین مزیت شرکت در نمایشگاه فرصتی برای تعامل مستقیم با افراد را خواهید داشت که بیشترین اهمیت را دارد. در زمانی که تعامل رو در رو بشود کسب و کار شما تأثیر بسیار قویتری می توانید برروی مخاطبین خود نسبت به رقبای که در این نمایشگاه ها شرکت نمی کنند بگذارید.

آنچه شما برای شرکت در نمایشگاه نیاز دارید

غرفه سازی

اولین چیزی که باید شما به آن توجه ویژه داشته باشید داشتن یک غرفه بسیار زیبا و خاص می باشد. البته میزان وسعت و زیبایی این غرفه به میزان شرکت کننده و اهمیتی که این نمایشگاه می تواند برای شما داشته باشد بستگی دارد. اگر قصد ندارید هزینه زیادی بابت غرفه سازی انجام بدهید می توانید از یکسری قطعات پیش ساخته شده یا حتی بصورت قرضی که در برخی از نمایشگاه ها وجود دارد برای چند روز برگزاری نمایشگاه استفاده بکنید.شما می توانید با یکسری چاپ لیبل که برروی دیوار غرفه می چسبانید پیام و نکات کسب و کار خودتان را به دیگران معرفی بکنید.

نیرو پشتیبانی

نکته دومی که باید به آن توجه ویژه صورت بگیرید بهره گیری از افراد متخصص و کارآمدی که تسلط کافی بر کسب و کار شما دارند کمک بگیرید. متاسفانه برخی از افراد برگزار کنند نمایشگاه ها از افراد ناآشنا کمک می گیرند که این کار نه تنها نتایج مثبتی در بر نخواهد داشت بلکه بسیار می تواند آسیب زا باشد زیرا افراد با مراجعه به غرفه شما یکسری سوالاتی را ممکن از نیروی پشتیبانی شما در خصوص کسب و کار شما بپرسند که عدم آگاهی این افراد ضربه بسیار زیادی می تواند به کسب و کار شما بزند.

اصول تبلیغات نمایشگاهی

نصب بنر و پرچم

چاپ بنر و یا چاپ پرچم یکی از بهترین ابزار برای معرفی نام و لوگوی تجاری شما می باشد که باید چاپ بنر را برروی سردر غرفه نصب بشود و چاپ پرچم داخل غرفه که بیان گر نام و برند تجاری شما باشد که هر شخص بازدید کننده ای با دیدن پرچم و یا بنر تان به اسم و نام تجاری شما پی ببرد. اگر در نمایشگاه های بین المللی قرار است شرکت کنید حتما سعی کنید از نام تجاری خود به شکل انگلیسی باستفاده بکنید.

چاپ تراکت و کارت ویزیت

یکی از اصلی ترین ابزار هایی که شما باید برای تبلیغات خود در سطح نمایشگاه استفاده بکنید چاپ تراکت می باشد که باید حتما در زمان برگزاری نمایشگاه یکسری برای خودتان چاپ و توزیع بکنید. چاپ تراکت خدمات و کارهایی که کسب و کار شما انجام می دهد را می توانید به دیگران بیان و معرفی بکند. چاپ کارت ویزیت هم یکی از اصلی ترین ابزار برای پرزنت و معرفی خود به دیگران می باشد که باید حتما در هر نمایشگاهی از آن استفاده بشود. چاپ کارت ویزیت معرف شما و کسب و کار شما می باشد در نتیجه در تولید و چاپ آن باید نهایت دقت را داشته باشید.

چاپ پاکت و سربرگ

چاپ پاکت و یا چاپ پاکت نامه یکی از ابزارهایی می باشد که شما اگر قرارداد و یا بسته ای بخواهید به مشتریان هدف خود بدهید باید از آن استفاده بکنید داشتن چاپ پاکت به اعتبار بخشی به سازمان شما بسیار کمک می کند و افرادی که با شما قرار است همکاری داشته باشند با وجود داشتن ست اداری اطمینان بیشتر به شما می کنند. این ست اداری شامل چاپ سربرگ ، چاپ پاکت نامه ، چاپ کارت ویزیت و … می باشد که حتما سعی کنید در زمان برگزاری نمایشگاه از این موارد استفاده بکنید.

لیوان کاغذی و یا لیوان سرامیکی

سعی کنید در زمان برگزاری نمایشگاه نام و برند خودتان را برروی لیوان حک و یا چاپ بکنید. این کار می خواهد در قالب چاپ لیوان کاغذی اتفاق بیافتد که مشتریان شما برای خوردن نوشیدنی نام و برند تجاری شما ببینند و یا چاپ لیوان سرامیکی که فقط برای افراد حاضر در نمایشگاه از آن استفاده بکنند که این کار به زیباتر شدن غرفه شما کمک دوچندان می کند.

موارد زیاد دیگری هم وجود دارد که شما می توانید برای معرفی و برندیگ خود در زمان برگزاری نمایشگاه استفاده بکنید مثل چاپ بروشور ، چاپ تیشرت ، چاپ بادکنک و بسیار موارد دیگر که شما می توانید از این ابزارهای بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کار خود بسته به بودجه و اهمیت آن نمایشگاه هزینه بکنید.

ما در مقاله ایده تبلیغاتی برگزاری نمایشگاه سعی کردیم اصول تبیلغات نمایشگاهی که باید شما در برگزاری هر نمایشگاه رعایت بکنید برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم مقاله ایده تبلیغاتی برای برگزاری نمایشگاه برای شما مفید و سودمند باشد و بتوانید یک نمایشگاه بسیار قوی و پر ثمر داشته باشید.

اشتراک گذاری پست