چگونه مشتریان خودمان را وفادار کنیم

چگونه مشتریان خودمان را وفادار کنیم

چگونه مشتریان خودمان را وفادار کنیم

اغلب به نظر می رسد که در کسب و کارهای کوچک بیشتر بر جذب مشتریان جدید متمرکز هستند تا حفظ آنها. آیا می دانستید که حفظ مشتریان جدید آسان تر از جذب آنها است؟ این بدان معنا نیست که فقط به طور خودکار اتفاق می افتد. هر سازمانی باید روی این کار بکند. مشتریان فعلی شما باید حس خوبی از وفاداری نسبت به سازمان شما پیدا بکنند. آنها باید هر از گاهی نسبت به سازمان شما یادآوری بشوند، درست مانند مشتری های جدیدی که در تلاش برای به دست آوردن آن هستید. هنگامی که آنها اولین خرید از سازمان شما انجام می دهند باید برای خرید دوم ترغیب بشوند و این شما هستید که باید آنها را ترغیب به انجام این کار بکنید.

هنگامی که شما به یکسری مشتری های جدید دست پیدا میکنید باید مشتریان خود را به مشتریان تکراری و وفادار تبدیل کنید. یک مشتری وفادار بهترین مدافع شماست. این فرصت ارزشمند را از دست ندهید و روی یک برنامه وفاداری مشتری سرمایه گذاری کنید.

چرا باید یک برنامه وفاداری داشته باشیم؟

مدیریت ارتباط با مشتری یک مفهوم نسبتاً ساده است. اگر به مشتریانی که محصولات شما را خریداری می‌کنند یا به طور مکرر از خدمات شما استفاده می‌کنند پاداش و یا تخفیف ویژه ای بدهید به آنها انگیزه می‌دهید تا ادامه دهند و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید.

شرکت های بزرگ، به ویژه برندهای چند ملیتی، برنامه های وفاداری گسترده دارند.بسیاری از شرکت ها یک کارت اعتباری برای برای مشتریان خود تولید می کنند که به ازای هر خرید که از کالا و یا خدمات آنها انجام می دهید کارت اعتباری مشتریان را شارژ می کنند و این باعث می شود مشتریان برای خرید مجدد به آن کسب و کار مراجعه بکنند.

در واقع، برنامه های وفاداری مشتری یکی از جنبه های اساسی مدیریت ارتباط با مشتری برای شرکت های بزرگ و چند ملیتی به حساب می آید در نتیجه شرکت ها و کسب و کارهای کوچک باید در یک مقایس کوچیک تر و محدودتر اقدام به راه اندازی هریک از این سیستم های جذب مشتری بکنند برای مثال می توانند با چاپ کارت ویزیت ساده که در آن درصد تخفیف براساس خرید مشتری که انجام داده است یک میزان درصد تخفیف برای خرید بعدی در آن چاپ شده را برای مشتریان در نظر بگیرید.

یک مشتری چگونه وفادار می شود

چه گزینه هایی برای تبلیغات داریم؟

دو راه وجود دارد که می توانید برنامه وفاداری خود را ایجاد کنید. می توانید یک برنامه وفاداری داخلی و یا به شکل یک برنامه برون سپاری دست به تبلیغات و جذب مشتری و ایجاد مشتری وفادار تنظیم و پیاده بکنید.

ایجاد یک برنامه وفاداری داخلی

یکی از راه های ایجاد برنامه وفاداری داخلی تطبیق نظرات مشتریان خوب و وفادار شما می باشد که می توانید براساس سلیقه یکسری از مشتریان وفادار خود دست به تامین موجودی و یا جنس و کالا بزنید.

روش دیگری که شما می توانید در جذب مشتری دست بزنید این است یک سیستم امتیازدهی بر اساس خریدهای مشتری خود ایجاد کنید. یعنی به میزان خریدی که از خدمات و یا کالای شما انجام می دهند شما به آنها امتیاز بدهید.این امتیاز می تواند در قالب عودت بخشی از هزینه خریداری شده و یا در قالب درصد تخفیف برای خریدهای بعدی باشد.

از یک برنامه وفاداری شخص ثالث استفاده بکنید

البته، پیشرفت های تکنولوژیکی ما را قادر ساخته تا با سرچ در اینترنت یک برنامه وفاداری داشته باشیم. چندین برنامه وفاداری در سراسر وب وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد متناسب با کسب و کار شما می باشد. کافی است هر شرکتی براساس خدماتی که انجام می دهد اقدام به این سری برنامه های وفاداری بزند. برخی ها فکر می کنند این برنامه ها حتما باید با هزینه های بسیار زیادی صورت بگیرد شاید با نصب یک عکس و یا توزیع تراکت ارزان و یا یک بروشور تبلیغاتی که همه موارد برنامه وفاداری شما در آن وجود داشته باشد کفایت اعلام برنامه های وفاداری شما را می کمد.

با اشباع صنایع متعدد، کسب مشتریان جدید برای کسب و کارهای کوچک دشوار است. ممکن است زمان آن رسیده باشد که تلاش بیشتری را بکنید و زمان بیشتری را برای وفاداری به مشتریان فعلی خود صرف کنید. امیدوار هستم مقاله چگونه مشتریان خودمان را وفادار کنیم برای شما مفید و سومند بوده باشد و چاپ نفیس بتواند به شما در این زمینه که چگونه مشتریان خودمان را وفادار کنیم کمک کرده باشد.

اشتراک گذاری پست