کمپین تبلیغاتی با تراکت

کمپین تبلیغاتی با تراکت

کمپین تبلیغاتی با تراکت

تراکت ها در چارچوب یک کمپین بازاریابی بهترین عملکرد را دارند. علیرغم اینکه چاپ تراکت روش سنتی برای تبلیغ است، بسیاری از کارشناسان بازاریابی دیجیتال هنوز بر این اعتقاد هستند که تراکت تبلیغاتی برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی دیجیتالی بسیار می تواند نقش مفیدی را ایفا بکند.

مانند هر شیوه بازاریابی چاپ تراکت باید به‌طور خاص برای مخاطب هدف تولید و توزیع بشود تا بتواند اثربخش باشد. هنگام اجرای یک کمپین بازاریابی تبلیغاتی، باید بدانید که مخاطبان شما چه می خواهند.

گام اول: تحقیقات بازار را انجام دهید

در گام اول در مورد هر نوع تبلیغاتی ابتدا باید به نیازشناسی بازار ، دوست داشتن و یا نداشتن افراد و در نتیجه نیاز روز بازار توجه ویژه ای بشود. شما باید این نیاز سنجی را بطور کامل بررسی بکنید. این شیوه برای هر چیزی که مربوط به فروش محصول یا ایده شما باشد صدق می کند. اگر شما در گام اول دچار مشکل هستید تولید و چاپ بروشور و یا تراکت اصلا فایده ای ندارد.

برای طراحی خود هدفی را ترسیم بکنید. طراحی یکسری سبک های جدید برای هر حرفه و هر کسب و کاری مناسب نیست در نتیجه اول کسب و کار خودتان را بطور کامل آنالیز بکنید و براساس آن هدف طراحی خودتان را مشخص بکنید.

گام دوم: روی نقاط فروش و قوت خود تمرکز کنید

غرق جزئیات بی اهمیت نشوید. داشتن یکسری اطلاعات بی اهمیت و بی ارزش می تواند ارزش آگهی های شما را کاهش دهد. در مورد 2 تا 5 آیتم مهم تصمیم بگیرید که فکر می کنید مخاطبان باید در مورد محصول شما بدانند و براساس آن مورد برای مشتری خود طراحی بکنید. از موارد درج مطالب غیر ضروروی برای مخاطبین خود خودداری بکنید. به دنبال پیدا کردن نقاط قوت در خدمات خود باشید و فقط این نقاط قوت را بولد بکنید.

گام سوم: جالب و زیبـــا باشد

داشتن یک تراکت تبلیغاتی زیبا و خاص بستگی به نتایج تحقیقات بازار شما دارد. به طور کلی در حال حاضر مردم بیشتر از هر زمان دیگری تحت تأثیر تبلیغات قرار میگیرند و هرگز نباید انتظار داشته باشید که هرنوع طراحی خسته کننده ای بر مخاطبین شما تاثیر بگذارد. به یاد داشته باشید، هزاران تبلیغات جذاب و زیبای دیگر برای جلب توجه بازار شما در حال انجام وجود دارد. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید تمرکز خودتان را به انتقال پیام خود به دیگران جمع بکنید بلکه خواسته و نیاز مشتری هم بسیار بااهمیت می باشد.

How to create a tract advertising program

گام چهارم: یک برنامه بازاریابی طراحی کنید

قبل از طراحی ، چاپ و توزیع بروشورها زمان کافی برای تحقیقات در بازار بگذارید. بهتر است چند ماه قبل از بازگشایی و یا عرضه محصولات خود برنامه تبلیغاتی تان را مشخص بکنید. با داشتن یک برنامه ریزی خوب خطر مواجه شدن با یک اتفاق ناخواسته و یا بد را بسیار کمتر می کنید. همچنین بهترین زمان برای تجزیه و تحلیل بعد از گذشتن از یک بازه زمانی حتی کوتاه مدت می باشد. داشتن درکی درست در تجزیه و تحلیل توزیع تراکت به شما در برنامه های تبلیغاتی بعدی تان بسیار می تواند کمک بکند.

گام پنجم: کار را آسان بکنید

در خصوص طراحی تراکت باید مطمئن بشوید که مخاطبین شما در عرض چند ثانیه پیام بروشور تبلیغاتی شما را درک می کنند. شما باید در انتقال پیام کار را برای مخاطبین خود آسان بکنید و اصلا نیازی نباشد در مورد مطالبی که شما نوشتید مدت ها در مورد آن فکر بکنند.

در طراحی خود از فونت های خوانا و حروف درشت استفاده بکنید. از بکار بردن تصاویر زیبا و با کیفیت به تراکت خود روح دوچندان ببخشید. از چند نفر در مورد طراحی نهایی خود مشورت بگیرید و نظر افراد مختلف را در مورد طراحی ، فونت ، عکس ، شیوا بودن در انتقال پیام حتما بپرسید و مطمئن باشید که طراح نهایی شما از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشد.

گام ششم: تراکت را در بهترین مکان توزیع بکنید

برخلاف بنر که مبتنی بر مکان می باشد اما تراکت فوری و یا بروشور تبلیغاتی امکان توزیع در مکان مشخص و افراد خاص می باشد. البته شما می توانید بصورت گسترده تبلیغات تراکت یتون رو انجام بدهید ولی ممکن است هم زمان و هم هزینه را از دست بدهید.

با مشخص کردن مشتریان هدف این امکان برای شما فراهم می شود که چاپ تراکت کمتری انجام بدهید و علاوه بر اینکه سبب می شود چاپ تراکت ارزان داشتید باشید کاغذ کمتری هدر می رود و شما به هدف خود در توزیع تراکت دست پیدا خواهید کرد.

نکته بسیار مهمی که در چاپ تراکت وجود دارد این است که شما در طراحی تراکت و از آن بیشتر در طراحی بروشور فضای بسیار بیشتری  به نسبت کارت ویزیت دارید در نتیجه شما از این فرصت می توانید نهایت استفاده را ببرید. شاید در طراحی کارت ویزیت خود به دلیل محدود بودن فضا امکان درج یکسری مطالب وجود نداشته باشد در نتیجه با داشتن یک تراکت زیبا به راحتی می توانید بسیاری از پیام های خودتان را به دیگران منتقل بکنید.

در پایان شما می توانید از تیم مشاوره ای گروه هنری نفیس مشورت بگیرید تا به یک جمع بندی در طراحی تراکت خود برسید. امیدوار هستیم مقاله کمپین تبلیغاتی با تراکت برای شما مفید بوده باشد و با خواندن این مقاله چگونه یک برنامه تبلیغاتی با تراکت ایجاد بکنیم به نتایج بسیار درخشانی برسید. قطعا خواندن این مقاله کمپین تبلیغاتی با تراکت برای داشتن یک تراکت زیبا و خلاق به شما کمک شایانی می کند.

اشتراک گذاری پست