نکاتی کلیدی که در طراحی سربرگ فراموش می شود

نکاتی کلیدی که در طراحی سربرگ فراموش می شود

نکاتی کلیدی که در طراحی سربرگ فراموش می شود

در این مقاله نکاتی کلیدی که در طراحی سربرگ فراموش می شود قرار است نکاتی را برای شما بیان بکنیم که در بسیاری از مقالات دیگر نمونه آن را مشاهده نکرده باشید.

بسیاری از شرکت‌های چاپ و تبلیغات به مشتریان خود در هنگام چاپ سربرگ و یا چاپ سربرگ تبلیغاتی خود هیچ نکات کلیدی در طراحی و موارد ضروری که باید در طراحی رعایت بشود را اصلا گوش زد نمی کنند. معمولا سربرگ هایی را چاپ می کنند که نمی توانند آن را درون پاکت قرار بدهند و برای شخصی پست بکنند.

در حال حاضر وجود سربرگ به عنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای کلیدی برای هر کسب و کاری می باشد. با توجه به افزایش تقاضا در مورد چاپ سربرگ و به تبع آن چاپ پاکت جای تعجب نیست که بسیاری از شرکت های چاپ تلاش می کنند وارد عمل شوند و شیوه های نوین از تنوع کاغذهای تا بسیاری موارد دیگر را در این بخش وارد بکنند. در اینجا ما سعی خواهیم کرد نکات بسیار مهمی را برای چاپ سربرگ به شما ارائه دهیم که به نظر می رسد سایر وبلاگ های که در صنعت چاپ مشغول فعالیت هستند از ارائه این نکات غافل باشند.

متریال لازم در چاپ سربرگ

استفاده از کاغذهای خاص و جدید در چاپ سربرگ شما بسیار می تواند جذاب و با اهمیت باشد. در انتخاب نوع کاغذ سربرگ خود سعی کنید از کاغذهای ضخیم تر استفاده بکنید. زیرا وجود کاغذ ضخیم تر بسیاری از مشتریان شما را به اهمیت کسب و کار شما جذب می کند.همیشه ایده خوبی است که هر زمان که بودجه شما اجازه می دهد از کاغذهای ضخیم تر و متنوع تر در سربرگ خود استفاده کنید. توجه داشته باشید ضخامت کاغذی که برای سربرگ خود استفاده می کنید همین ضخامت رو برای پاکت خود قائل باشید در بعضی موارد این ضخامت هم می تواند بیشتر باشد.

از کاغذ قابل نوشتن استفاده بکنید

یکسری کاغذهایی برای چاپ سربرگ وجود دارد که مخصوص پرینترهای پودری که اگر شخصی قرار باشد با خودکار روی آن بنویسید یا به دلیل صاف نبودن و یا صیقلی نبودن کاغذ به راحتی قابل نوشتن روی آن نیست. اگر قصد دارید در ادامه پرینت سربرگ با استفاده از پرینتر بخشی از کاغذ را بصورت دستی روی آن بنویسید بهتر است از یکسری کاغذهای معمولی در گرماژ مختلف استفاده بکنید.

در نوشتن استوروک بدهید

در طراحی سربرگ خود حتما خطوطی که بخصوص ریز هستند یک استوروک بسیار کمی هم که شده به آن اضافه بکنید. زیرا این استورک باعث می شود که نوشته های شما بهتر دیده بشود بخصوص در چاپ افست رعایت این نکته در چاپ شما بسیار بااهمیت می باشد زیرا عدم استوروک در نوشته ها ممکن است در بعضی از موارد باعث چاپ نشدن بعضی از قسمت های نوشته شما بشود.

چگونه یک سربرگ خوبی داشته باشیم

ایجاد برجستگی یا فرورفتگی

در طراحی و چاپ سربرگ خود اگر بتوانید یک فرورفگی و یا برجستگی در بعضی از نقاط ایجاد بکنید سبب جلوه ویژه دوچندان به طرح شما می شود. شخصی که سربرگ شما رو در اختیار می گیرد این برجستگی و یا فرورفتگی در طرح برای آن جذابیت زیادی خواهد داشت و برای آن کسب و کار یک ارزش و اعتیار زیادی به آن شرکت می دهد.

فضای خالی در طراحی خود ایجاد بکنید

در طراحی سربرگ خود حتما یک فضای مناسب از بالا و پایین سربرگ خود برای درج مطالبی که قرار است در آن تایپی صورت بگیرد قرار بدهید. این فضا باید بگونه ای باشد که مطالب بالا و پایین سربرگ شما به آن چسبیده نباشد و یک فضای قابل قبولی داشته باشید. زیرا علت اصلی یک سربرگ تبلیغاتی داشتن فضای کافی برای درج مطالب می باشد.

ایجاد سربرگ در شکل خاص

برای چاپ سربرگ فوری و بخصوص داشتن یک سربرگ ارزان اصلا توصیه نمی شود سربرگ خودتان را به یک شکل خاصی تبدیل بکنید. مصارف اصلی این کار در چاپ کارت ویزیت و یا چاپ لیبل می باشد که معمولا در شکل خاصی تولید می شود ولی در چاپ سربرگ اصلا توصیه به ایجاد سربرگ در شکل خاص نیست زیرا این کار هم هزینه زیادی را به شما تحمیل می کند و هم کارایی اصلی سربرگ از شما گرفته می شود.

ایجاد طلاکوب و یا نقره کوب

اگر هزینه برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد برای جلوه بخشی هرچه بیشتر به سربرگ خود می توانید از طلاکوب و یا نقره کوب و در بعضی از موارد سورمه کوب در سربرگ خود استفاده بکنید. جلوه ویژه دوچندانی به سربرگ شما می بخشد و ارزش بسیار زیادی به سربرگ شما داده می شود. حتما توصیه میکنیم در چاپ سربرگ خود از این شیوه استفاده بکنید زیرا به شما یک سربرگ خاصی داده می شود.

در مقاله نکاتی کلیدی که در طراحی سربرگ فراموش می شود به دنبال بیان نکاتی بودیم که در بسیاری از مقالات شاید نمونه آن پیدا نمی شود برای شما بیان کرده باشیم. نکاتی کلیدی که در طراحی سربرگ فراموش می شود همیشه دانستن آن برای هر کسب و کاری که قصد چاپ و طراحی سربرگ را دارد ضروریست. ما در مقاله اصول طراحی سربرگ یکسری از اصلی ترین اصولی که باید حتما رعایت بشود را برای شما بیان کردیم ولی در این مقاله نکاتی کلیدی که در طراحی سربرگ فراموش می شود به دنبال بیان نکاتی بودیم که باید هر شخصی به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

اشتراک گذاری پست