نکات کلیدی طراحی کارت ویزیت

نکات کلیدی طراحی کارت ویزیت

نکات کلیدی طراحی کارت ویزیت

داشتن کارت ویزیت یک امر ضروری و لازم برای هر فرد و هر سازمان و برای هر مشاغلی نیاز و مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن یک طراحی کارت ویزیت زیبا و قشنگ می تواند خلاقیت و اهمیت و با ارزش بودن سازمان شما را دو چندان بکند. وجود کارت ویزیت برای ملاقات های تن به تن بسیار کاربرد و هرچه طراحی کارت ویزیت شما زیبا و شکیل تر باشد بازخوردی که شما از مخاطبینتون میگیرید قطعا بهتر خواهد بود.

چاپ کارت ویزیت می تواند یادآور شخصیت شما باشد بخصوص زمانی که قرار است با یک شخص ملاقات داشته باشید و بخواهید بعد از اتمام ملاقات کارت ویزیت خودتان را تحویل بدهید و بعد آن را ترک بکنید.

وقتی شما یک کارت ویزیت را در یک جا می گذارید این کارت ویزیت باید نماینده شغل و شخصیت شما باشد و به گونه ای که به جای شما این کارت ویزیت صحبت و راه های ارتباطی به شما را باید بجای شما بیان بکند در نتیجه وجود یک طراحی کارت ویزیت زیبا و شکیل می تواند بعنوان نماینده شما در هر جلسه و مکانی باشد.

افراد جدی در کار خود به دنبال داشتن یک چاپ کارت ویزیت زیبا و شکیل خواهند بود. زیرا قرار است برند سازمانی آنها در آن کارت ویزیت نمایان و گویا باشد و بتوانند با دادن آن کارت ویزیت مخاطبین خودشان را جذب بکنند و به راحتی بتوانند راه های ارتباطی خودشان را با مشتریان خود برقرار بکنند. ما در مقاله نکات کلیدی طراحی کارت ویزیت سعی داریم نکات اساسی در طراحی کارت ویزیت را برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم مقاله نکات کلیدی طراحی کارت ویزیت یک راهنمای بسیار خوبی برای داشتن یک طراحی کارت ویزیت زیبا و سپس چاپ کارت ویزیت فوری شما بشود.

ما در این مقاله نکات کلیدی طراحی کارت ویزیت ، نکات اصلی و اساسی در طراحی کارت ویزیت بصورت گام به گام و با یکسری توضیحات برای شما بیان میکنیم و امیدوار هستیم برای شما مفید باشد.

تایپوگرافی

علم تایپوگرافی یک علم مهم نام نویسی می باشد که خوانند باید با نگاه کردن به آن به تمامی نوشته های مندرج در آن درگیر بشود و جذابیتی برای آن داشته باشد و این نوشته ها باید گویا و قابل فهم باشد. انتخاب تایپوگرافی در کارت ویزیت مهمترین تصمیم در طراحی کارت ویزیت شما می باشد. شما باید متناسب با مطالبی که دارید فضای کارت ویزیت خودتان را به آن اختصاص بدهید. انتقال اطلاعات و اثربخشی مطالب امری جداناپذیری از طراحی کارت ویزیت می باشد. . انتخاب حروف سنتی بیشتر باعث ایجاد جدیت و رویکردی محافظه کارانه شغلی شما می شود. درحالیکه بکار گیری از یکسری از لغات صمیمی و عامیانه می تواند پاسخ گیرنده تر متناسب با اهداف خودتان از مشتریان شما بگیرد.

در هنگام انتخاب فونت باید یک تصمیم مهمی بگیرید زیرا انتخاب فونت در زیبایی و اثر بخشی کارت ویزیت بسیار چشم گیر خواهد بود. انتخاب فونت تا اندازه فونت و رنگ فونت در برگیرنده این تایپوگرافی می باشد که باید نهایت دقت را نسبت به آن داشته باشید.

لوگو

در چاپ کارت ویزیت مدرن  وقتی شما لوگو را مشاهده می کنید بخش زیادی از طراحی کارت ویزیت را باید به خودش اختصاص بدهد.

در نتیجه اهمیت زیادی در طراحی لوگو وجود دارد زیرا بخش زیادی از طراحی کارت ویزیت شما قرار است به لوگوی شما اختصاص یابد. سازمان های بزرگ روی لوگوی سازمانی خود بسیار مانور و تمرکز می کنند زیرا اهمیتی که لوگوی سازمانی آنها برای آن سازمان دارد شاید طراحی کارت ویزیت برای آنها انقدر با اهمیت نباشد.

کارشناسان و متخصصان برندسازی اهمیت زیادی بر لزوم و ایجاد یک آرم قوی و مؤثر دارند.

شما می توانید برش کارت ویزیت خودتان را متناسب با طراحی لوگوی خودتان قرار بدهید این به اهمیت دادن به لوگوی سازمانی شما کمک زیادی می کند. توجه و اهمیت دادن به لوگوی سازمانی شما امتیاز و اثر بخشی زیادی به کارت ویزیت و طراحی و چاپ کارت ویزیت شما می دهد.

لوگوی سازمانی شما به عنوان یک نمایشگر بصری از آنچه که شما بعنوان یک محصول و یا یک خدمت انجام می دهید باید برای شما عمل بکند. همچنین بعنوان یک سبک خاص و یا داشتن یک موقعیت مکانی برای شما عمل می کند.

راه های ارتباطی

شما باید در طراحی کارت ویزیت خود راه های ارتباطی خود از جمله شماره تماس ، شماره موبایل ، آدرس ایمیل و آدرس سایت شرکت در صورت وجود حتما در کارت ویزیت خود لحاظ بکنید. وجود این راه های ارتباطی باید به نحوی باشد که هر خواننده ای با دیدن آن به راحتی و به وضوح بتواند با شما ارتباط بگیرد. فلسفه وجود کارت ویزیت راه ارتباط شما با مشتری می باشد و هرچه این نوع فونت و رنگ بکاررفته در آن سبب خوانا بودن و آسان بودن راه های ارتباطی می شود.

نکات اساسی در طراحی کارت ویزیت

چینش خلاقانه

چینش در الگوریتم ها و مطالبی که در کارت ویزیت باید باشد بسیار در طراحی کارت ویزیت شما کمک می کند. قرار دادن بخشی از فضای خالی و یا سفید در کارت ویزیت می تواند بسیار مهم باشد. قرار دادن اطلاعات بیش از حد در یک کارت ویزیت سبب گیج شدن مخاطبین شما می شود و اطلاعات تماس و راه های ارتباطی با شما را به سختی می توانند پیدا بکند و حتی سبب دور انداختن کارت ویزیت شما توسط مشتریان شما می شود. در کارت ویزیت خود سعی کنید از تصاویر استفاده بکنید

وجود تصاویر سبب جذابیت بیشتر کارت ویزیت شما می شود. انتخاب رنگ هایی متناسب با رنگ سازمانی و لوگوی شما سبب جذابیت هرچه بیشتر و جلب توجه مخاطبین شما در چاپ کارت ویزیت می شود.

کاغذ

شاید برای خیلی ها سوال باشد که انتخاب کاغذ چه ارتباطی با نکات کلیدی طراحی کارت ویزیت دارد ولی ما همه موارد لازم و نکات اساسی در طراحی کارت ویزیت را رعایت بکنیم ولی در انتخاب کاغذ کارت ویزیت خود دقت نکنید همه نکاتی که بیان شد عملا بی فاید و بی ثمر می شود. کاغذ کارت ویزیت برکیفیت و درک اثر بخشی مطالب مندرج در کارت ویزیت کمک بسیاری می کند. همیشه سعی کنید از بهترین نوع کاغذ و همچنین متناسب ترین نوع کاغذ با طراحی کارت ویزیت خود انتخاب بکنید

کیفیت کاغذی که استفاده می کنید درمورد اینکه چقدر به جزئیات اهمیت می دهید بیان می کند. از آنجا که کیفیت کاغذ بر درک و اثر بخشی تاثیر نهایی می گذارد سعی کنید همیشه از بهترین و متناسب با طراحی کارت ویزیت خود استفاده بکنید.

جنس بکار رفته در کارت ویزیت سبب نگهداری آن توسط مشتریان شما می باشد هرچه این کیفیت و خاص بودن کارت ویزیت شما بیشتر و بهتر باشد نگهداری و به خاطر سپردن لوگو مشخصات شما کمک می کند. شما می توانید با انتخاب یک برجستگی برروی کارت ویزیت اهمیت بخشی به ناحیه های روی کارت ویزیت بدهید.

در بعضی از طراح ها که مشکی زیادی دارد اگر شما انتخاب یک کارت ویزیت با روکش مات بکنید سبب بور شدن و خاکستری شدن طرح شما می کند یک نوع مشکی مات ، ولی شما همان کد رنگ را با یک چاپ کارت ویزیت ارزان با روکش براق انتخاب بکنید این مشکی شما را مشکی پر و تیره می کند. انتخاب کاغذ و جنس کارت ویزیت در طراحی شما بشدت تاثبر گذار خواهد بود.

شما می توانید برای جذابیت هرچه بیشتر کارت ویزیت از نمونه های آماده الهام بگیرید. دیدن کارت ویزیت های مختلف چاپ شده به شدت به شما برای داشتن یک کارت ویزیت زیبا و شکیل کمک می کند. شما حتی می توانید برای الهام گرفتن از کارت ویزیت های دیگر کارت ویزیت ها متناسب با مشاغل خودتان را نبینید شما می توانید از مشاغل دیگر که طراحی انجام داده اند استفاده بکنید. ما در مقاله نکات کلیدی طراحی کارت ویزیت سعی کردیم مطالب لازم در طراحی کارت ویزیت را برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم مقاله نکات کلیدی طراحی کارت ویزیت برای شما در داشتن یک کارت ویزیت زیبا و شکیل کمک بسیار زیادی کرده باشد.

اشتراک گذاری پست