چگونه یک تراکت زیبا طراحی بکنیم

چگونه یک تراکت زیبا طراحی بکنیم

چگونه یک تراکت زیبا طراحی بکنیم

چاپ تراکت راهی عالی برای ارتباط با مشتری و چشم انداز با یک پیام کوتاه و انگیزشی است که می تواند فروش را هدایت کند به سمت شما. شما در حال حاضر امیدوار هستید بتوانید یک لیستی از مشتریان فعلی خود داشته باشید که بتوانید پیام خودتان را به آنها منتقل بکنید. ما در چاپ نفیس این مقاله چگونه یک تراکت زیبا طراحی بکنیم سعی کردیم شما را راهنمایی بکنیم که بتوانید آموزش داشتن یک طراحی زیبا تراکت بهمراه یکسری توضیحاتی را برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم این مقاله چگونه یک تراکت زیبا طراحی بکنیم برای شما مفید و سودمند باشد.

اطلاعات خودتان را بروز رسانی بکنید

راه ارتباط با خودتان را در دسترس قرار بدهید از جمله این راه های ارتباطی شامل نام تجاری ، آدرس ، شماره تلفن ، شماره فکس ، آدرس ایمیل ، آدرس وب سایت خود را در طراحی لحاظ و اعمال بکنید. اگر بتوانید آدرس کروکی محل کسب و کار خودتان هم در تراکت درج بکنید کمک بسیار زیادی در پیدا کردن خود به مخاطبین ارائه داده اید. حتما ساعت کاری کسب و کار خودتان را هم درج بکنید.

به شکل خاص تبدیل بکنید

سعی کنید طراحی تراکت خودتان را به یک شکل و در یک قالبی خاص طراحی و برش و بعد چاپ بکنید. مثلا اگر قرار است بستنی خودتان را تبلیغ بکنید تراکت خودتان را به شکل یک بستنی در بیاورید یا اگر آرایشگری دارید تراکت خودتان را به شکل یک قیچی طراحی بکنید  و از شکل های سنتی و مستطیلی پرهیز بکنید و یا به شکل ماهی شب عید تبدیل بکنید.

از فناوری استفاده بکنید

می توانید در طراحی تراکت خود از QR Code استفاده بکنید و این کدها می تواند حاوی بسیاری از مطالبی باشد که برای شما این امکان وجود نداشته که در طراحی تراکت خود استفاده بکنید. برای مثال آدرس کروکی ، سایر خدماتتون که در قالب سایت زیبا قرار دادید ، آدرس شبکه های اجتماعی خود که بسیاری از طرح ها و محصولات شما در آن قرار گرفته است که علاقه دارید به مخاطبین خود عرضه بکنید در قالب این کدهای QR Code با مخاطبین خود ارتباط بگیرید.

از مشتریان خود کمک بگیرید

از یکی از مشتریان وفادار خود عکس بگیرید و به آنها اجازه دهید تا رضایت خود از تجارت با شما را برای دیگران شرح بدهد. این کار سبب اعتماد مشتریان به شما می شود و به احتمال زیاد مورد توجه قرار می گیرد زیرا افراد به طور کلی کنجکاو هستند و می خواهند بدانند که دیگران چه فکر می کنند و نظر دیگران راجع به شما چی می باشد.

خلاق باشید

در چاپ و راه اندازی تراکت خود سعی کنید خلاق باشید. ممکن است هزینه بر و زمان بر باشد ولی سعی کنید اقدام به این کار بکنید زیرا بسیار جذاب و خاص می شود. برای مثال یک بند یا یک روبان به آن اضافه بکنید. تراکت خودتان را درون یک پاکت قرار بدهید. برای چاپ تراکت تبلیغاتی خود ارزش قائل باشید.

کد تخفیف

سعی کنید در طراحی تراکت خود شرایط تخفیف برای دارندگان آن تراکت قائل بشوید. زیرا داشتن کد تخفیف برای دارندگان این تراکت سبب نگه داری و جذب متشری بیشتر شما می شود و اثرگذاری پیام شما را بالاتر می برد. انجام دادن این کار به معنی این است که شما برای مشتریان خود ارزش قائل هستید.

از جنس های خاص استفاده بکنید

وجود یکسری جنس های خاص و جذاب به ویژه گی های منحصربه فرد تراکت شما کمک شایانی می کند. برای مثال از یک کاغذ مخملی که با گرفتن آن برای هر مشتری و مخاطبی جذاب و حس خوبی منتقل می کند و چه بسا به خاطر جنس خاص و ویژه ای که دارد تراکت شما را دور نریزند.

روش طراحی تراکت خاص

چند بعدی بکنید

ممکن است احساس بکنید که انجام دادن این کار بسیار هزینه بر باشد ولی با چند طرفند ساده و ارزان قیمت به راحتی می توانید تراکت خود را معطر به بوی خوش بکنید. نیازی نیست به کل چاپ تراکت و یا بروشور خود عطر و ادکلن بزنید کافی است برای مدتی همه تراکت های خودتان را در کنار یک محیط معطر قرار بدهید و این کار سبب می شود تراکت شما معطر به بوی خوش بشود. این ایده ممکن است احساس کنید برای بعضی ازمشاغل ایده خوبی هستش برای مثال برای ادکلن فروشی ها ولی برای همه مشاغل جذاب و خاص می باشد. این کار سبب نگهداری و جذابیت هرچه بیشتر تراکت شما می شود.

تبلیغات را در هم ترکیب بکنید

سعی کنید در طراحی تراکت خود جایی برای گنجاندن چاپ کارت ویزیت ارزان  قرار بدهید. به گونه ای که با یک پانچی دوتا تراکت و یا کارت ویزیت را بهم بچسابنید. با این کار هم به توانستید خدمات خودتان را به مشتریان عرضه بکنید و هم مشخصات فردی و سازمانی کسب و کار خودتان را به دیگران نشان بدهید.

سلسله سریال ایجاد کنید

سعی کنید در تبلیغات خود از سلسله پیام هایی در ارتباط با مجموعه سازمان های که با هم مرتبط می باشد استفاده بکنید. به گونه ای که از چند پیام کوچک برای رسیدن به یک پیام اصلی در طراحی تراکت خود استفاده بکنید دقیقا به شکل یک پازل در طراحی تراکت خود عمل بکنید. با این کار برای مخاطبین شما رسیدن به پیام اصلی جذاب و خاص می شود.

در پایان می بینید بیشتر از این 10 ایده برای خلاقیت بخشی به تراکت خود وجود دارد. با این کارها می توانید یک تبلیغات و بازاریابی بسیار جذاب و خارق العاده ای در مقایسه با سایر تبلیغات هزینه بر انجام بدهید و بازخورد بسیار زیادی از این کار ببرید. ما در گروه هنری چاپ نفیس سعی میکنیم از این ایده های جذاب و خاص برای شما تعیبه و بیان بکنیم تا بتوانید به یک طراحی خاص و خیره کننده ای در چاپ تراکت خود برسید.

امیدوار هستیم مقاله چگونه یک تراکت زیبا طراحی بکنیم برای شما زیبا و جذاب بوده باشد و به یک روش طراحی تراکت خاص رسیده باشید و از این مقاله چگونه یک تراکت زیبا طراحی بکنیم برای شما مفید و سودمند باشد.

اشتراک گذاری پست