اصول طراحی سربرگ

اصول طراحی سربرگ

اصول طراحی سربرگ

وجود یک سربرگ زیبا و شکیل می تواند نمایانگر برند و سازمان شما باشد. هر سازمانی وقتی قرار است مطالب خودش را در قالب یک نامه به نمایش بزارد باید در قالب یک سربرگ زیبا و جذاب که نمایان گر همه مشخصات و خدماتی که آن سازمان انجام می دهد باشد قرار بدهد. که علاوه برا جذابیت بکار رفته در آن سربرگ سبب جذب مخاطب آن نامه به محتوای درون آن باشد.

طراحی سربرگ زیبا و کارآماده یک چالش بزرگ برای بسیاری از سازمان ها می باشد. گاهی اوقات طراحی و سپس چاپ سربرگ اولین تعامل شما با مشتری می باشد. شناخت درست از اصول طراحی سربرگ و جزئیات طراحی سربرگ می تواند گام اصلی در یک سربرگ بسیار زیبا و به یادماندنی باشد.

ما قصد داریم اصول طراحی سربرگ را در این مقاله برای شما بطور کامل تشریح بکنیم.

اصول اول: طراحی سربرگ خودمان را ساده بکنیم

شما باید طراحی سربرگ خودتان را ساده و بی آلایش طراحی بکنید. طراحی سربرگ شما باید به گونه ای نباشد ک محتوای درونی سربرگ به چشم نیاد و طراحی آن سربرگ به چشم و نظر بیاد. در نتیجه سعی بکنید برای شروع کار اگر به دنبال یک ایده هستید از طراح های ساده برای سربرگ خود استفاده بکنید. بطور کلی نباید در طراحی سربرگ به گونه ای عمل بشود که با مطالب درون آن رقابت بکند. باید از رنگ ها و مطالب ساده و کوتاهی درون آن بکار رفته باشد.

اصول دوم: از نرم افزار های مناسب استفاده بکنید

سعی کنید در طراحی سربرگ خود از نرم افزار های بسیار پیشرفته و کاربردی استفاده بکنید که بخشی از این نرم افزار ها شامل نرم افزار فتوشاپ و کورل و ایلیستریتور و همچنین برخی از ابزار های موجود در نرم افزار Word می توانید در طراحی سربرگ خود استفاده بکنید. البته نرم افزار ها Word در نسخه های جدید آن با استفاده یکسری از ابزارهای موجود در آن به راحتی می توانید یک سربرگ زیبا و شکیل داشته باشید ولی استفاده از نرم افزارهای تخصصی طراحی در امر طراحی سربرگ خود سبب زیبا بخشی دوچندان در طراحی سربرگ خودتان می شود.

اصول سوم: درج مطالب ارسال کننده نامه

در طراحی نامه باید به این اصول توجه بکنید که چه کسی دارد این نامه را می نویسد آدرس ، شماره تماس ، آدرس ایمیل و یا آدرس سایت باید در طراحی سربرگ خود استفاده بکنید. محل قرار گیری این سری مطالب معمولا در پایین سربرگ قرار میگیرد ولی با این حال براساس تم طراحی خود می توانید بعضی از مطالب مشخصات ارسال را در قسمت های دیگر سربرگ خود بگنجانید.

اصول چهارم: جزئیات کلیدی سازمانتان را درج بکنید

بسیاری از شرکت ها شماره ثبت یا سهامی خام و عام و یا آدرس سایت و یا آدرس ایمیل آنها بسیار مهم و کلیدی می باشد که هر شخصی که قصد طراحی سربرگ را دارد هر یک از این مواردی که برای آن سازمان حیاتی می باشد در طراحی سربرگ خود بگنجانند. حالا محل قرار گیری آن به خود طراح و اهمیت آن بستگی دارد.

اصول پنجم: از لوگو و نام تجاری خود استفاده بکنید

یکی از اصلی ترین نکات در طراحی سربرگ استفاده از نام و لوگو سازمان شما می باشد که باید در اصول طراحی سربرگ خود از آن استفاده بکنید.

اندازه و محل قرار گیری لوگوی خودتان را باید به گونه ای قرار بدهید که هم در بهترین نقطه و در اندازه بسیار مناسبی باشد که هم دید کافی داشته باشد و هم نمایان گر برند و سازمان شما باشد.

اصول ششم: استفاده از جلوهای ویژه در طراحی سربرگ

در طراحی سربرگ خود از جلوه های ویژه که سبب افزایش دید بصری در طراحی سربرگ شما می شود نیز استفاده بکنید زیرا این کار سبب می شود در طراحی و سپس چاپ سربرگ زیبا و خاصی داشته باشید.

اصول هفتم: از رنگ سازمانی خود استفاده بکنید

سعی کنید اگر رنگ سازمانی دارید در طراحی سربرگ خود از رنگ سازمانی خود استفاده بکنید. و دقت داشته باشید که کد رنگ سازمانی خود را تغییر ندهید. برای چاپ سربرگ فوری خود تلاش کنید که کد رنگ سازمانی شما دقیق در طراحی لحاظ شده باشد. رنگ های سازمانی بکار رفته در سربرگ خود باید به گونه ای باشد که حتی کسی با ندیدن مشخصات ارسال به راحتی تشخص بدهد که این نامه برای چه سازمانی می باشد.

ما سعی کردیم در این مقاله اصول طراحی سربرگ را برای شما بیان کرده باشیم و بتوانید با رعایت این سری اصول به راحتی چاپ سربرگ ارزان و طراحی سربرگ فوق العاده زیبا و خاصی را داشته باشید.

اشتراک گذاری پست