اصول طراحی چاپ پاکت

اصول طراحی چاپ پاکت

اصول طراحی چاپ پاکت

چاپ پاکت یکی از ضروری ترین نیاز سازمان های بزرگ و شناخته شده می باشد. داشتن پاکت اختصاصی مواردی هستش که ما در مقاله مزایای چاپ پاکت به آن اشاره هایی کردیم. در مقاله اصول طراحی چاپ پاکت امیدوار هستیم اصول اصلی و ضروری در طراحی چاپ پاکت را برای شما بیان بکنیم. البته بطور مختصر و کلی به بخشی از مزایای چاپ پاکت نامه و ضرورت داشتن چاپ پاکت برای شرکت ها و سازمان ها اشاره میکنیم.

وقتی نوبت به بازاریابی و تبلغات بصورت آفلاین می رسد می توان به بسیاری موارد همچون چاپ بروشور ، چاپ تراکت ، چاپ کارت ویزیت و چاپ پاکت نامه اشاره کرد. شما از این موارد بصورت روزمره درحال استفاده از این موارد هستید و روزانه دارید از آن استفاده میکنید و به اهمیت داشتن این موارد شاید توجه نکرده باشید.

مواردی که اشاره شد از جمله چاپ پاکت اختصاصی می تواند بعنوان یک ابزار کلیدی در امر تجارت و بازاریابی به شما کمک بکند. این یک امر بسیار مهم و کاربردی می باشد که سازمان ها و ادارت باید در امر تجارت و بازاریابی خود از آن استفاده بکنند.

وقتی شما یک فاکتور و یا یک نامه ای را برای یک فرد و یا یک سازمان ارسال میکنید اولین چیزی که قبل از محتوای نامه مخاطبین شما با آن روبرو می شوند اگر شما از این ظرفیت در امر بازاریابی خود استفاده نکنید ضرر بسیار زیادی از ظرفیت های موجود در امر بازاریابی و تبلیغات توسط چاپ پاکت نامه را از دست خواهید داد. شما می توانید با رعایت اصول طراحی چاپ پاکت یک طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی را طراحی بکنید که هر ببینیده ای با دیدن چاپ پاکت شما به تمامی خدمات و راه های دسترسی به سازمان شما را دریابد و جذب سازمان شما بشود.

خلاقیت در امر طراحی

شرکت ها و طراحی های بسیار زیادی در حوزه طراحی پاکت نامه حضور دارد و در اینترنت طرح های بسیار زیادی از شرکت های مختلف وجود دارد که شما به راحتی می توانید با الهام گرفتن از این طرح ها یک طرح متناسب و زیبا با شرکت و سازمان خودتان طراحی و سپس اقدام به چاپ آن بکنید. ما در این مقاله بطور مختصر سعی کردیم به بخشی از مهم ترین مزایای چاپ پاکت اشاره بکنیم و تمرکز اصلی خودمان در این مقاله به اصول طراحی چاپ پاکت اشاره بکنیم.

اصولی که باید در طراحی پاکت رعایت بکنید

یکسری اصول کلی در امر طراحی چاپ پاکت وجود دارد که در طراحی چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت  ، چاپ سربرگ و … بخصوص چاپ افست وجود دارد که شما باید آنها را رعایت بکنید.

اصول اصلی و کلی در امر طراحی در صورت چاپ بصورت افست وجود دارد که ما در این مقاله خدماتی که ممکنه منجر به چاپ بصورت افست صورت بگیرد به شما ارائه می دهیم.

اولین اصل در امر طراحی این است شما رزلوشن طراحی خودتان را در حالت 300 قرار بدهید.

کد رنگی که در هنگام طراحی پاکت انجام می دهید باید بصورت CMYK باشد که حتما مد رنگی خودتان را باید در این حالت تنظیم بکنید.

اگر قصد دارید طراحی پس زمینه خودتان از رنگ تمام مشکی استفاده بکنید باید تمامی مد رنگی خودتان را در حالت 4 تا 100 یعنی M100 و C100 و Y100 و در نهایت K100 قرار بدهید.

برای درج مطالب اگر قصد دارید بصورت مشکی برروی کد رنگی C=0 M=0 Y=0 K=100 تنظیم نمایید.

در طراحی خود نوشته و لوگوهای اصلی را 5 میلی متر از طرح فاصله بدهید.

سعی کنید طراحی پاکت خودتان را براساس قالبی که توسط آن شرکتی که قصد دارید چاپ پاکت خودتان را به آن واگذار بکنید دانلود بکنید و طراحی خودتان را براساس آن قالب طراحی بکنید.

سعی کنید اگر تمایل دارید در طراحی خود از رنگ های تیره استفاده بکنید در هنگام چاپ از کاغذهای متناسب مثل گلاسه در هنگام چاپ استفاده بکنید.

و اگر تمایل دارید از کاغذ کتان برای چاپ نامه خود استفاده بکنید سعی کنید از رنگ های تیره اصلا استفاده نکنید زیرا رنگ و طرح شما را تیره تر و کمرنگ تر می کند.

در هنگام طراحی نیازهای خودتان از داشتن یک پاکت را برروی کاغذ ترسیم بکنید و سپس با استفاده از نرم افزار های گرافیکی اقدام به چاپ پاکت بکند.

طراحی پاکت خودتان را به چندین نفر نشان بدهید و از چندین نفر در این امر نظر خواهی بکنید.

اگر شعار و یا آدرس وبسایت و یا آیدی اینستاگرام مطرحی دارید حتما در طراحی خود لحاظ و از آن در طراحی خود استفاده بکنید.

ما در این مقاله اصول طراحی چاپ فاکتور مواردی که شما باید در طراحی پاکت نامه خود از آن استفاده بکنید بطور بند به بند بهمراه یکسری توضیحاتی برای شما مطرح و بیان کردیم و امیدوار هستیم با خواندن این مطالب به اهمیت و اصولی که باید شما در طراحی پاکت خود رعایت کرده باشید برای شما بیان کردیم.

اشتراک گذاری پست