نکات لازم در طراحی پرچم

نکات لازم در طراحی پرچم

نکات لازم در طراحی پرچم

شاید اهمیت داشتن پرچم برای هیچ کس پوشیده نیست و همه افراد به پرچم ها اهمیت می دهند چه متوجه وجود پرچم باشند و چه نباشند. پرچم ها نماد سازمان ها هستند و برند یک سازمان را نشان می دهند. برای داشتن یک پرچم فوری فوق العاده و زیبا شما باید یکسری اصولی را در طراحی رعایت بکنیم ما در این مقاله نکات لازم در طراحی پرچم را بصورت گام به گام یکسری نکات را بطور کامل برای شما بیان میکنیم.

ما در مقاله نکات لازم در طراحی پرچم پنج اصل اساسی در طراحی پرچم برای شما بیان میکنیم و امیدوار هستیم با رعایت این چند اصل یک پرچم زیبا و بسیار کارآمدی داشته باشید.

اصول اول: ساده طراحی بکنید

طراحی پرچم باید آنقدر ساده باشد که یک کودک بتواند به راحتی آن را در حافظه خود نگه دارد. یک برند خوب مانند یک پرچم خوب به چشم می آید. طراحی یک پرچم ساده ممکن است در نگاه اول آسان باشد ولی بسیار سخت تر و پیچیده تر می باشد.

بنابراین، آیا لوگوی شما از آزمون سادگی عبور می کند؟ آیا یک کودک خردسال می تواند آن را بکشد و هنوز هم برای کسی غیر از شما قابل تشخیص باشد؟ اگر اینطور نیست، باید یکسری تغییرات و به روز رسانی در برند خود ایجاد بکنید.

اصول دوم: از نمادهای معنادار استفاده کنید

در طراحی پرچم خود از برخی از نمادها مانند پرچم ایران در شرکت های دولتی استفاده بشود. در بعضی از شرکت ها بخصوص شرکت های دولتی گوشه پرچم را کشور ایران قرار می دهند. که علاوه بر جذابیت بیانگر دولتی بودن و ملی گرا بودن آن شرکت را نشان می دهد. نماد پرچم برای همه افراد آشنا و بیانگر ملیت می باشد و بسیار می تواند جذاب باشد. استفاده از این نماد بسیار می تواند در ذهن مخاطب جذابیت ایجاد بکند و باعث بشود در ذهن ها باقی بماند.

اصول سوم: از دو یا سه رنگ استفاده بکنید

در ذهن ما ایرانی ها یکسری رنگ ها استفاده عموم دارد و برای اکثر مردم از جذابیت های خاصی برخوردار است مثلا رنگ های قرمز و آبی بخصوص آبی فیروزه ای که به اسم آبی ایرانی معروف است در بین اکثر مردم محبوبیت خاصی قرار دارد. البته علم روانشناسی رنگ یک علوم بسیار بزرگ و تخصصی می باشد که به شکل علوم روانشناسی رنگ در بسیاری از دانشگاه های علوم انسانی تدریس و آموزش داده می شود.

دوست دارید وقتی مخاطبین شما با رنگ لوگوی شما مواجه بشوند چه احساسی به آنها دست بدهد و به چه نتیجه ای برسند نهایت دقت را در طراحی برند و لوگوی خودتان داشته باشید که از رنگی استفاده بکنید که هم جذابیت و هم به فعالیت سازمانی شما بخورد.

اصول اصلی در طراحی پرچم

اصول چهارم: بدون حروف

در طراحی لوگوی پرچم خود باید نهایت سلیقه و دقت را بکار ببرید. اینکه شرکت ها برای متوجه کردن مخاطبین خود زیر لوگوی خود همون لوگو بهمراه یکسری شعار را با فونت ساده مجدد تایپ می کنند این یعنی اینکه لوگو کار خودش را درست انجام نداده و شما در طراحی لوگوی خود اصلا دقت نکردید.

به طور کلی شما باید در طراحی لوگوتون یکسری اصولی را باید رعایت بکنید که اصلا نیازی به هیچ توضیحی نباشد و هر ببیننده ای به راحتی بتواند لوگوی شما را ملاحظه بکند و به همه اهدافی و نکاتی که قصد دارید مطرح بکنید برسند.

اصول پنجم : متمایز باشید

در طراحی پرچم اگر سعی کنید یک طراحی متمایز هم داشته باشید شما کار خودتان را هم انجام داده اید. بعضی وقت ها ساده بودن یک پرچم می تواند بسیار چشم نواز و ماندگار باشد و در بعضی از مواقع متمایز بودن می تواند جلب توجه بکند. استفاده از یکسری نمادها و یا بکار بردن یکسری رنگ ها می تواند طراحی پرچم شما را از پرچم های دیگر متمایز بکند.

البته یک نکته اصلی و اساسی وجود دارد داشتن یک لوگوی زیبا و خاص و متمایز مستلزم داشتن یک نبوغ و تجربه بسیار زیادی در حوزه طراحی می باشد که هرکسی نمی تواند یک لوگوی خاص و زیبا و متمایز ایجاد بکند و شما هر هزینه ای بابت طراحی لوگو انجام بدهید ارزش آن را خواهد داشت چون لوگوی شرکت نماد و برند یک سازمان می باشد و اگر قرار است شما سالیان سال فعالیت خودتان را داشته باشید در داشتن یک طراحی لوگو خاص و زیبا اصلا کوتاهی نکنید.

داشتن یک لوگو بهمراه یک پرچم زیبا می تواند پیام شما را به میلیون ها نفر منتقل بکند و همین دلیل کافی است که شما به اهمیت وجود پرچم برسید ما در چاپ نفیس تمام تلاشمون را انجام می دهیم که شما یک چاپ پرچم زیبا و خاص و شکیل برای شما چاپ بکنیم.

امیدوار هستیم مقاله نکات لازم در طراحی پرچم برای شما مفید بوده باشد و شما از این مقاله نکات لازم در طراحی پرچم نهایت استفاده را برده باشید. ما در گروه هنری چاپ نفیس این نکات را برای شما بیان میکنیم که شما به اهمیت و نکات لازم طراحی پی ببرید و به یک نتیجه مهم در این بخش برسید.

اشتراک گذاری پست