روش چاپ تیشرت

روش چاپ تیشرت

روش چاپ تیشرت

چاپ روی تیشرت روش های مختلفی  و متنوعی دارد که هر کسی به راحتی می تواند هر کدام از این تجهیزات حداقلی را داشته باشد چاپ روی تیشرت انجام بدهد.

هر کسی از دور تصور میکند روش چاپ تیشرت یک روش بسیار پیچیده و بسیار سختی هست که مستلزم یک دانش قوی بهمراه یکسری تجهیزات گران قیمت و پیچیده می باشد. لذا ما سعی کردیم در این مقاله روش چاپ تیشرت را برای شما بیان کنیم. سعی ما برای این است در این مقاله به گونه ای روش ها را برای شما تشریح بکنیم که هر کسی به راحتی با حداقل امکانات چاپ تیشرت زیبا و راحتی داشته باشد.

متد و روش چاپ تیشرت بسیار زیادی وجود دارد و ما سعی میکنیم در هر مرحله به بخشی از این روش ها اشاره بکنیم.

در این مرحله سعی کردیم آسان ترین و تاحدودی ارزان قیمت ترین روش را برای شما تشریح بکنیم

روش چاپ تیشرت بصورت لیبلی

روش اول

در این مرحله یکسری لیبل های مخصوص تیشرت در بازار وجود دارد که به اصطلاح لیبل ترانسفر یا عکس برگردون گفته می شود وجودد دارد. کافی است شما به لوازم التحریر تشریف ببرید و این نوع لیبل مخصوص تیشرت را تهییه بکنید. ما دو نوع لیبل داریم یک لیبل مخصوص تیشرت های تیره و مشکی و دو لیبل مخصوص تیشرت سفید و روشن می باشد که به شما بستگی دارد برروی چه رنگ از تیشرت چاپ را انجام بدهید .

این نوع لیبل ها با مارک های و تعداد و سایز های مختلف در بازار وجود دارد که بسته به نیاز خودتان می توانید یکی را انتخاب  و تهییه بفرمایید.

T shirt printing method2

روش دوم

شما در این مرحله کافی است طرح دلخواه خودتان را انتخاب بکنید. این طرح هم می تواند رنگی و هم می تواند سیاه و سفید باشد. یک نکته بسیار مهمی وجود دارد و اون این است که اگر قصد دارید روی تیشرت روشن از لیبل های روشن طرح خودتان را بچسبانید باید طرح را در هنگام پرینت در حالت Mirror یا به اصطلاح بصورت آینه ای پرینت بگیرید.

و اگر قصد دارید روی تیشرت مشکی پرینت بگیرید نیازی نیست به صورت آینه ای پرینت بشود.

نوع لیبل و رنگ تیشرت شما در هنگام پرینت بسیار تعیین کننده می باشد.

بعد از پرینت اطراف کار را برش بزنید

T shirt printing method3

روش سوم

در این مرحله شما باید با استفاده از پرینتر های جوهر افشان طرح خودتان را به چاپ برسانید زیرا چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ ماندگاری نسبت با پرینتر های لیزری بسیار متفاوت خواهد بود. پس در نتیجه هرچه سیستم چاپی شما نهایت کیفیت را داشته باشد کیفیت چاپی شما هم به مراتب بالاتر می رود.

روش چهارم

در این مرحله پس از چاپ توسط پرینتر های جوهر افشان حاشیه های سفید طرح خودتان را برش بزنید به گونه ای که هیچ قسمت سفیدی از طرح باقی نماند. سعی کنید این کار را با یک قیچی بسیار تیز و نسبتا بزرگی استفاده بکنید چون این نوع لیبل ها به شدت قبل از چاپ ظریف و شکننده هستند.

روش پنجم

در این مرحله قبل از چاپ سعی بکنید سطحی که قرار است طرح بروی آن بچسبد را با اتو گرم بکنید.

روش ششم

در این مرحله اگر قصد چاپ تیشرت روشن با استفاده از لیبل روشن را دارید کافی است وجه طرح را برروی تیشرت قرار بدهید. ولی اگر قصد چاپ تیشرت تیره و مشکی را دارید وجه طرح را به طرف خودتان و پشت به تیشرت قرار بدهید.

روش هفتم

در این مرحله کافی است از پوسته بسیار نازکی که در بسته بندی لیبل شما قرار دارد روی طرح قرار بدهید و توجه داشتید این پوسته تمام طرح شما رو به خودش بگیرد.

روش هشتم

در این مرحله کافی است با یک اتو بسیار داغ با فشار نسبتا زیاد بروری طرح بکشید و سعی کنید از اتو ۱۲۰۰ وات استفاده بکنید که بتواند به شما یک دمای بالا بدهد که این طرح کامل به خورد تیشرت و کامل به تیشرت بچسبد.

این کار را باید به طور مداوم به مدت زمان یک دقیقه برروی طرح قرار بدهید و تا زمانی که احساس نکردید کامل داغ شده اتو را از روی طرح برندارید.

روش نهم

در این مرحله اگر از لیبل های مشکی استفاده میکنید می توانید بلافاصله اون لیبل پوستی را از طرح خودتان بردارید و از تیشرت استفاده بکنید. ولی اگر از لیبل های روشن استفاده کرده اید اجازه بدید طرح سرد بشود و بعد اون کاغذ روی لیبل را با دست بردارید.

T shirt printing method1

پس از این شما می توانید یک تیشرت زیبا و بسیار شیکی با طرح دلخواه خودتان داشته باشید.

ما سعی کردیم در این بخش یکی از روش چاپ تیشرت را برای شما بیان کرده باشیم و امیدوار هستیم که نهایت استفاده را از این مقاله برده باشید و بتوانید هر طرحی را که دوست دارید برروی تیشرت خودتان بچسبانید.

تهیه کننده: تحریریه چاپ نفیس

اشتراک گذاری پست